افزون بر94 میلیون تن کالا در بنادرهرمزگان تخلیه و بارگیری شد


افزون بر94 میلیون تن کالا در بنادرهرمزگان تخلیه و بارگیری شد

بندرعباس- ایرنا- 94 میلیون و 758 هزار و 403 تن کالای نفتی و غیرنفتی سال 89 در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن 1.2 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شامگاه پنجشنبهگفت: از مجموع کالاهای جابه جا شده در این بنادر، ۶۲ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۱۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۸۷ تن به فرآورده‌های نفتی بوده است.

الله‌مراد عفیفی‌پور ، از ترانزیت ۸۹ هزار و ۳۰۴ تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر استان در دوازده ماهه سال گذشته و ثبت کابوتاژ بیش از ۱۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۵۶ تن از این گونه محموله‌های تجاری خبر داد.

وی همچنین حجم کالاهای صادر شده در بخش نفتی به ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۵۵ تن رسید و از افزایش ۴.۸ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین از پهلوگیری ۶۱ هزار فروند شناور خبرداد و افزود: بیش از ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۳۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ۱۷.۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

به گفته عفیفی‌پور، در سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۸ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد.
ثبت ۱۸ میلیون نفر سفر در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان در سال گذشته را نیز ۳۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۱۲ تن اعلام کرد.

عفیفی‌پور اضافه کرد: افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۸۸ TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

وی همچنین تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان را ۶۱ هزار و ۶۵۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴ هزار و ۹۹۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۵۶ هزار و ۶۶۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته اند.

این مسوول در حوزه بنادر ابرازداشت: سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۹۵ نفر سفر در بنادر استان به ثبت رسید.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، راهبری بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و بندرلنگه از جمله مهم‌ترین بنادر تجاری هرمزگان هستند.

بندر شهید رجایی با ۴۰ پست اسکله و ۱۸ دستگاه جرثقیل گنتری کرین (دروازه ای) در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این بندر بزرگترین و مجهزترین بندر کانتینری ایران است که بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری بنار سراسر کشور را پشتیبانی می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!