اندی پالمر مدیر اجرایی استون مارتین میگوید به دنبال تبدیل کردن این خودروساز به “فراری بریتانیا” است.
استون مارتین دوران سختی را پشت سر میگذراند اما چندین بار با تزریق سرمایه میلیارد کانادایی لاورنس استرول نفسی تازه کرده است. استون مارتین با هدایتهای استرول راه خود را عوض کرده و اولویتهایش نیز تغییر کرده است. این برند میخواهد خودروهای کمتری بسازد اما خب سوددهی بالاتری داشته باشد.
پالمر به اتوکار گفته است:
لاورنس چند سال پیش وارد کننده خودروهای فراری به کانادا بوده و بنابراین مدل فراری را به خوبی میشناسد. ما انتظار داریم در آینده خودروهای اسپورت کمتری بسازیم اما هرکدام از آنها سوددهی خوبی داشته باشند. ما سال پیش 5800 دستگاه خودروی اسپورت ساختیم و تعداد آنها در سال 2020 کمتر خواهند شد.
این مدیر ارشد اضافه کرده است:
ما باید سخت کار کرده و هر آنچه را که میتوانیم تغییر دهیم. زمان آن رسیده که به فراری بریتانیا تبدیل شده و از مصرفکنندگان بخواهیم هر خودرو را بهصورت شخصی سفارش داده و منتظر تولید آن بمانند. BX قبلاً چنین چیزی را نشان داده است. ما این خودروها را فقط برای خردهفروشی میسازیم و پیشفروش سال 2020 ما کاملاً پر شده است.
اولویت اصلی استون مارتین در سال جاری شامل توازن در عرضه و تقاضا و بازگرداندن خودروهای تولیدی به سفارش میباشد. این برند همچنین باید از تولید و تحویل DBX نیز مطمئن شود. در ادامه نیز برنامههای الکتریکی و بازگشت برند لاگوندا جزو اقدامات استون مارتین خواهد بود. این خودروساز معتقد است باید طیفی از سوپرکارها و هایپرکارها را تولید کند.
پالمر میافزاید:
ما باید خودرویی پیشرانه وسط تولید کنیم… امسال والکری، سال 2022 والهالا و سال 2023 ونکوئیش. ما باید قوای محرکه 6 سیلندر 3 لیتری هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در کل محصولات به کار ببریم.
این قوای محرکه جدید تا چند سال دیگر در محصولات استون مارتین وجود خواهد داشت و پروژه لاگوندا نیز پس از سال 2024 بازخواهد گشت.