تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به 555 نفر افزایش یافت


تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به 555 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 555 نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 555 نفر افزایش یافته است.

به گفته این وزارت خانه، طی 24 ساعت گذشته 34 مورد جدید ابتلا به کرونا در ولایت های مختلف افغانستان به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش، با شناسایی این 34 مورد جدید مبتلایان به کرونا در افغانستان به 555 نفر رسیده است .

این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده است که این وزارت در حال حاضر برای مبارزه با ویروس کرونا به بیش از یک میلیون کیت محافظتی و بیش از ۵۴ میلیون لیتر اتانول «مایع ضدعفونی» نیاز دارد که تهیه آن از خارج کشور ناممکن است.

«فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان در این باره گفت: این وزارت تلاش می‌کند تا این وسایل را در داخل کشور تهیه کند. وی افزود که هر چند این وزارت بیش از ۱۰۰ هزار جوره کیت محافظتی وارد کرده‌ اما به باور وی، این وسایل کافی نیست و وزارت بهداشت به کمک تولیدکنندگان داخلی در تلاش است تا یک کارخانه تولید را مطابق با استانداردهای منطقه‌ای در داخل کشور ایجاد کند.

فیروز افزود که این کارخانه تا سه روز دیگر کارش را آغاز خواهد کرد و ظرفیت تولید ۱۰ هزار جوره چپن و ماسک در روز را خواهد داشت. وی گفت که این وسایل در اختیار پزشکان و افرادی قرار می‌گیرد که با بیماران در تماس‌اند.

/انتهای پیام/

تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به 555 نفر افزایش یافت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی