اجرای توافق صلح؛ محور دیدار میلر و هیات طالبان در قطر


اجرای توافق صلح؛ محور دیدار میلر و هیات طالبان در قطر

سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان گفت: ژنرال میلر، فرمانده ناتو در کابل با هیات طالبان در قطر و در قالب کانال مشترک نظامی در مورد اجرای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان دیدار کرده...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سانی لگت» سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان گفت: ژنرال میلر، فرمانده ناتو در کابل با هیات طالبان در قطر و در قالب کانال مشترک نظامی در مورد اجرای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان دیدار کرده است.

لگت با بیان اینکه در دیدار درباره کاهش خشونت در افغانستان تبادل نظر شد، گفت: این نشست در قالب کانال نظامی مشترک که در توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان ایجاد شده، در قطر انجام شده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در قطر ضمن تایید این خبر گفت: این نشست درباره اجرای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان و موارد نقض آن برگزار شد.

طالبان پیش از این در این اطلاعیه گفته بود: نظامیان آمریکایی و افغان با حملات شبانه، ببماران هوایی و هدف قرار دادن جنگجویان آنها توافقنامه دوحه را نقض کرده اند و با وجود آنکه توانایی حمله بر نظامیان آمریکایی و افغان را داریم اما تاکنون به مراکز شهرهای بزرگ و پایگاه های نظامی حمله نکرده ایم.

این در حالی است که نیروهای افغان در یک ماه گذشته همواره از حملات طالبان بر پاسگاه ها و شهرستان های این کشور خبر داده و اعلام کرده است که نیروهای افغان در حالت دفاعی قرار دارند و تنها از خود دفاع می‌کنند.

/انتهای پیام/

اجرای توافق صلح؛ محور دیدار میلر و هیات طالبان در قطر
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تیم ملی طالبان به جای افغانستان مقابل تیم ملی ایران! +عکس