سخن‌گوی عبدالله: تلاش‌ برای حل بن‌بست سیاسی بی‌نتیجه بوده‌ است


سخن‌گوی عبدالله: تلاش‌ برای حل بن‌بست سیاسی بی‌نتیجه بوده‌ است

همزمان با پایان مهلت پنج‌‎روزه غنی برای تفاهم میان ارگ و سپیدار، سخن‌گوی عبدالله عبدالله می‌گوید که تلاش‌های سیاسیون در این راستا بی‌نتیجه پایان یافته‌اند و عبدالله به‌زودی طرح حکومتش را عملی...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با پایان مهلت پنج‌‎روزه غنی برای تفاهم میان ارگ و سپیدار، سخن‌گوی عبدالله عبدالله می‌گوید که تلاش‌های سیاسیون در این راستا بی‌نتیجه پایان یافته‌اند و عبدالله به‌زودی طرح حکومتش را عملی خواهد کرد.

«فریدون خوزون» سخن‌گوی عبدالله عبدالله امروز (جمعه، ۲۲حمل) به طلوع‌نیوز گفت: در روزهای گذشته چهره‌های سیاسی همچون حامدکرزی و عبدرب الرسول سیاف برای حل تنش‌های سیاسی پادرمیانی کردند، اما اشرف غنی انعطاف نشان نداده‌است و به همین دلیل این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده‌اند.

وی افزود: «غنی از پیامد این بحران آگاه نیست. ما می‌فهمیم که پیامد این معضل چه خواهد بود. از همین خاطر انعطاف نشان دادیم، اکنون هرنوع وضعیتی که پیش بیاید مسؤولیتش بدوش کسانی است که آن‌ها تن نمی‌دهند.»

پس از آن‌که روند معرفی کابینه از سوی اشرف غنی با انتقاد دستۀ عبدالله عبدالله روبه‌رو شد، اشرف غنی این روند را برای پنج روز – که امروز آخرین مهلت آن است - متوقف کرد و گفت که در این مدت کسی در حکومت منصوب نخواهد شد. اما شب روز گذشته، غنی فضل محمود فضلی را به‌حیث رییس ادارۀ امور گماشت.

با این هم، ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که در گفت‌وگوها تاکنون باز است و رییس‌جمهور خواهان ایجاد یک حکومت همه‌شمول بربنیاد قانون اساسی است.

لطیف محمود، معاون سخن‌گوی غنی گفت: «دیدارها با بزرگان سیاسی افغانستان صورت گرفته و ما امیدوار هستیم که در واقع بربنیاد احکام قانون و چهارچوب قانون اساسی افغانستان به توافقاتی دست پیدا بکنیم.»

محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا گفت: «متأسفانه که این‌ها [اشرف غنی و عبدالله عبدالله] درک نمی‌کنند. فکر می‌کنند همه‌‎چیز سرجای خود است و نرمال است. به این اساس، عواقب بسیار بدی متوجه آینده افغانستان است.»

از سویی دیگر، کسان نزدیک به عبدرب الرسول سیاف می‌گویند که اگر اشرف غنی و عبدالله عبدالله در این باره انعطاف نشان ندهند، افغاستان با بحران‌های تازه روبه‌رو خواهد شد.

داوود کلکانی، از نزدیکان عبدرب الرسول سیاف بیان داشت: «لازم این است که اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به یک راه حل مناسب برسند تا ما بتوانیم در مقابل تروریسم و هم در مقابل کرونا مبارزه کنیم.»

پیش از این، نماینده‌گان ایالات متحده امریکا چندین بار برای حل اختلاف‌ها با عبدالله عبدالله و اشرف غنی دیدار کرده‌اند؛ دیدارهایی که نتیجه نداده‌اند.

/انتهای پیام/

سخن‌گوی عبدالله: تلاش‌ برای حل بن‌بست سیاسی بی‌نتیجه بوده‌ است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رسمی؛ گتوزو سرمربی ناپولی شد