گذرگاه تورخم به‌روی کالاهای ترانزیتی تاجران افغانستان باز شد


گذرگاه تورخم به‌روی کالاهای ترانزیتی تاجران افغانستان باز شد

مسئولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که گذرگاه تورخم در این ولایت به‌روی کالاهای ترانزیتی بازرگانان کشور باز شده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مسئولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که گذرگاه تورخم در این ولایت به‌روی کالاهای ترانزیتی بازرگانان کشور باز شده است.

«عطالله خوگیانی» سخن‌گوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که پاکستان این گذرگاه را از صبح امروز (جمعه، 22 حمل) به‌روی کالاهای ترانزیتی باز کرده است.

به گفته‌ وی، این گذرگاه پس از این در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به‌روی ترانزیت باز خواهد بود. خوگیانی تأکید کرد که تمامی کالاها با درنظرداشت تدابیر بهداشتی وارد کشور می‌شود.

در همین حال بهیر احمدی، سخن‌گوی والی قندهار گفت که گذرگاه سپین‌بولدک در این ولایت نیز تا ساعت دیگر (12:30) به‌روی ترانزیت باز خواهد شد.

احمدی افزود که قرار است امروز از ساعت 12:30 تا 5:00 عصر حدود 100 کانتینر حامل مواد تجارتی بازرگانان افغان از پاکستان به کشور انتقال داده شود.

به گفته‌ی او، این گذرگاه نیز پس از این در هفته سه روز و در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به‌روی ترانزیت باز می‌باشد.

پاکستان گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک را در تاریخ 12 حوت سال گذشته به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌روی تمامی رفت‌وآمدها مسدودکرد. دو هفته‌ پس از آن (25 حوت) این کشور گذرگاه مرزی تورخم را نیز به‌روی هر نوع رفت‌وآمد مسدود کرد.

/انتهای پیام/

گذرگاه تورخم به‌روی کالاهای ترانزیتی تاجران افغانستان باز شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!