شهردار بجنورد: بهای خدمات آرامستان برای فوتی‌های کرونا افزایش نمی‌یابد


شهردار بجنورد: بهای خدمات آرامستان برای فوتی‌های کرونا افزایش نمی‌یابد

بجنورد- ایرنا- شهردار بجنورد گفت: علیرغم افزایش سالانه تعرفه‌ها، بهای خدمات آرامستان شهرداری در مرکز استان، برای جانباختگان کرونا نه تنها افزایش ندارد، بلکه در صورت لزوم تخفیف هم داده می‌شود.

هادی زارعی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهای خدمات سازمان آرامستان بجنورد، در سال جدید ۲۰ درصد افزایش یافته، اما این خدمات برای درگذشتگان کرونا، با همان بهای پارسال محاسبه می‌شود.
وی با بیان اینکه با تشخیص شهرداری برای این افراد هزینه های کفن و دفن از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف هم لحاظ می شود، افزود: در فضای مجازی واکنش ها و انتقادهایی به افزایش بهای خدمات آرامستان منتشر شده و این در حالی است که بهای این خدمات در بهمن ماه گذشته مصوب و نهایی شده و این بها مانند همه عوارض با توجه به شرایط سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

زارعی خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری هم جزو مردم هستند و همین الان هزار کارگر در بخش های مختلف خدمات شهری، زباله برداری، آرامستان و غیره در شهر مشغول به فعالیت هستند و با وجود اینکه مستقیم در معرض خطر هستند، خدمت رسانی می کنند.

شهردار بجنورد گفت: بیشتر سازمان های شهرداری خدماتی هستند و آرامستان شهرداری نیز همچون سایر سازمان ها فاقد درآمد است و وجوهی که بابت خدمات از شهروندان دریافت می شود در همان سازمان هزینه می شود.

وی در خصوص اموات کرونایی، اظهار داشت: هزینه لباس ویژه تغسیل این متوفیان بالا است و شهرداری نیز که بودجه دولتی ندارد و درآمدها از محل عوارض مردم کسب می شود، از این رو برای خدمات رسانی بهتر نیاز به همراهی مردم دارد.

شهردار بجنورد گفت: شهرداری نهادی اجرایی و تابع تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر است اما مدیر باید آینده نگر باشد تا بتواند در شرایط بحران وضعیت را مدیریت کند بنابراین باید نگاه واقع بینانه ای به مسائل شهری داشته باشیم.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.


منتخب امروز


بازار خرید و فروش دام در بجنورد