منطقه کاشان از نظر کنترل کرونا وضعیت مناسبی دارد


منطقه کاشان از نظر کنترل کرونا وضعیت مناسبی دارد

کاشان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در مجموع با همکاری و همدلی همه افراد، مدیران، گروه‌ها و تشکل‌ها به ویژه همکاری جهادگونه کادر پزشکی در حوزه علوم پزشکی کاشان و آران‌وبیدگل، وضعیت بیماری به خوبی کنترل شده و وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

حیدر قاسمی روز چهارشنبه در این زمینه اظهارداشت: این شرایط جای تقدیر و تشکر دارد و شاکر درگاه الهی و امیدوار هستیم که با کمک همه این عزیزان، شرایط به خوبی ادامه پیدا کند و ما بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی وجود دارد و مردم عزیز و شریف ما باید عنایت داشته باشند این وضعیت که با تلاش و همکاری شبانه‌روزی خودشان و گروه‌های اجتماعی و تلاش‌های خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان به وجود آمده است، به هیچ وجه شرایط عادی نیست و ممکن است دوباره وارد یک وضعیت نامناسب بشویم و بیماری تشدید شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: بنابراین همچنان رعایت مراقبت‌های بهداشتی بسیار لازم است و باید در حوزه فعالیت‌های کاری و اداری به این موضوع توجه کنیم و نظارت و کنترل‌های لازم باید صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی هم بررسی و کنترل صورت می‌گیرد و ان‌شاءالله بیش از پیش رعایت کنیم؛ چرا که امروز در واقع حلقه نقل و انتقالات احتمال درگیری و بیماری را بیشتر و شیوع آن را تشدید می‌کند و امیدوار هستیم با رعایت مردم، از این وضعیت و شرایط بگذریم.

قاسمی تشریح کرد: امروز توفیقی حاصل شد که خدمت عزیزان رسیدیم و در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان مباحث خوبی مطرح شد؛ البته هدف عرض خداقوت و تشکر از زحمات آنها و استفاده از تجربیات و همچنین انتقال مسایل و مطالبی بود که ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف حین مبارزه و شیوع بیماری و همچنین مباحث پیامدهایی که با توجه به جایگاه و اهمیت خاص کاشان وجود دارد، مطرح شود.

وی افزود: در حاشیه نشست امروز، هم وضعیت کنونی بررسی و مذاکره شد و هم مباحث و پیامدهایی که پس از این وضعیت ممکن است ایجاد شود و بیشتر مباحث اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: قرار بر این شد مباحث اصلی که در این منطقه وجود دارد، به ویژه شهرستان کاشان که حوزه کارگری هست و صنایع خاصی از جمله صنعت فرش ممکن است دچار مشکلاتی باشند که در آینده خود را بیشتر نشان دهد، منتقل کنیم.

وی همچنین گفت: وضعیت حوزه گلابگیری که به عنوان یک صنعت منطقه کاشان و در این فصل رواج دارد و با حوزه گردشگری هم عجین شده، در شرایطی که امروز ما باید مراعات‌های لازم را در این زمینه را داشته باشیم و محدودیت‌هایی وجود دارد، از این رو موضوع را دنبال می‌کنیم تا حمایت‌ها و کمک‌های لازم انجام شود.

قاسمی بیان کرد: قسمت سوم صنوف خرد هستند که در نوروز آسیب دیدند و اکنون هم آسیب‌پذیر هستند و همچنین اقشار آسیب‌پذیر که هم از عزیزان حوزه‌های مردمی، تشکل‌ها و خیران درخواست داریم در راستای رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری ورود جدی و مومنانه‌ای داشته باشند تا با کمک دولت بتوانیم در واقع از این شرایط گذر کنیم و اقشار آسیب‌پذیر آسیب کمتری را در این دوره گذار ببینند و ان شا الله مشاغل و صنوف آسیب‌پذیر یا آسیب‌دیده هم کمک بشود و عنایت لازم صورت بگیرد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به ۲۱۰ کشور سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تا کنون ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۴ نفر در جهان به این بیماری ویروسی مبتلا شدند و ۱۲۷ هزار و ۴۹۲ نفر جان‌باختند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، این ویروس همچنین به ابتلای ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر و فوت چهار هزار و ۷۷۷ نفر تا این لحظه در کشور منجر شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری منطقه شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نخل‌گردانی سنتی دیرینه از دوره صفوی در اردستان