تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020


لکسس RC F عالی نیست. گیربکس کند، کم فرمانی زیاد و وزن خالصی که رقیب برخی...
لکسس RC F عالی نیست. گیربکس کند، کم فرمانی زیاد و وزن خالصی که رقیب برخی سدان های فول سایز است باعث شده این خودرو نتواند جایگزین خوبی برای خودروهایی همچون ب ام و M4، مرسدس-ای ام جی C63 کوپه و آئودی RS5 باشد؛ اما این را داشته باشید: RC F یکی از تنها گزینه‌های … The post تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020 appeared first on مجله پدال.

لکسس RC F عالی نیست. گیربکس کند، کم فرمانی زیاد و وزن خالصی که رقیب برخی سدان های فول سایز است باعث شده این خودرو نتواند جایگزین خوبی برای خودروهایی همچون ب ام و M4، مرسدس-ای ام جی C63 کوپه و آئودی RS5 باشد؛ اما این را داشته باشید: RC F یکی از تنها گزینه‌های موجود با پیشرانه 8 سیلندر است، چیزی که اکثر رقبا فاقد آن بوده و به استفاده از نیروگاه‌های 6 سیلندر توربو روی آورده‌اند. این خودرو همچنین راحت بوده و یکی از بهترین کابین‌ها را دارد؛ و برای سال 2020 و به منظور حل برخی مشکلات لکسس اقدام به تولید نسخه تراک ادیشن کرده است، نسخه‌ای که لکسس منحصراً برای پیست تدارک دیده و یا اینکه می‌خواهد ما این‌گونه فکر کنیم…

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

لکسس RC F تراک ادیشن همان‌گونه که از نامش پیداست مدلی سبک‌تر و آئرودینامیک از RC F استاندارد می‌باشد. این خودرو ظاهری وحشی‌تر داشته و مهندسان لکسس هم برخی بازنگری‌ها را در آن انجام داده‌اند که شامل مجموعه گاز و گیربکس هم می‌شود؛ اما پس از تست یک‌هفته‌ای این خودرو حس می‌کنیم تراک ادیشن همان RC F قدیمی است و تنها اندکی بهتر شده و ظاهر وحشی‌تری پیدا کرده است.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

این خودرو از کاپوت، سقف و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی سود برده و در عقب خود یک بال بزرگ را به نمایش می‌گذارد. بدنه پذیرای رنگ خاکستری مات خاص این مدل شده و تمیز نگه داشتن آن بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ اما ما ظاهر خشمگین آن را دوست داریم، چیزی که در پمپ‌بنزین‌ها به شدت جلب‌توجه خواهد کرد.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

تمامی قطعات فیبر کربنی و همچنین رینگ‌های سبک‌تر و ترمزهای سرامیک کربنی باعث می‌شوند این خودرو چند کیلوگرمی سبک‌تر شده و وزن 1715 کیلوگرمی داشته باشد. این وزن با توجه به استانداردهای لکسس کم بوده اما هنوز هم قابل‌توجه است. ب ام و M4 CS وزن 1642 کیلویی داشته و حتی وزن فورد موستانگ شلبی GT350 به 1705 کیلوگرم می‌رسد.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

تفاوت‌های بصری بین تراک ادیشن و RC F استاندارد در کابین کم‌رنگ‌تر است. جدای از تریم فیبر کربنی قرمز روی پانل‌ها تغییر چندانی دیده نمی‌شود.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

البته از این نظر گلایه‌ای نداریم زیرا RC F احتمالاً یکی از بهترین کابین‌های کلاس خود را دارد. صندلی‌های چرم قرمزرنگ در مدل تراک ادیشن با تریم آلکانترا تکمیل شده و جزو بهترین و راحت‌ترین صندلی‌ها هستند. داشبورد نیز چرمی مشکی را به خود گرفته و همین وضعیت درباره فرمان نیز صدق می‌کند. همه‌ی متریال کیفیت بالایی دارند.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

اما نقطه‌ضعف همیشگی لکسس یعنی کنترلر سیستم اطلاعات سرگرمی همچنان وجود داشته و استفاده از آن سخت است. البته تراک ادیشن از صفحه‌نمایش سفارشی 10.3 اینچی برخوردار بوده و دارای اپل کارپلی است؛ اما همچنان خبری از اندروید اتو نیست.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

اگرچه RC F تراک ادیشن سریع‌تر به نظر می‌رسد اما این‌گونه نیست. همان پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری 472 اسب بخاری مدل استاندارد وجود داشته ولی خب حداکثر قدرت بجای 3600 دور قبلی در دور 2800 به دست می‌آید. البته این خودرو نسبت به نسخه استاندارد بهبود دو دهم ثانیه‌ای در شتاب را نشان می‌دهد. وقتی لانچ کنترل فعال باشد این خودرو شتاب زیر 4 ثانیه را ثبت خواهد کرد.

RC F تراک ادیشن پرشتاب‌ترین خودروی کلاس خود نیست اما قطعاً سریع است. گیربکس 8 سرعته نیز دنده‌ها را سریع‌تر سبک کرده ولی در معکوس‌ها همچنان کند عمل می‌کند. پیشرانه هم‌ صدای پرطنینی داشته اما خب بخش اعظم آن مصنوعی است.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

شاسی خودرو کمی سفت تر شده و دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد نیز باعث عملکرد بهتر خودرو می‌شوند. این لکسس سنگین‌وزن با پایداری خوبی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد و کمی از کم فرمانی نسخه استاندارد را پنهان می‌کند. فرمان خودرو بهتر و پاسخگوتر از RC F استاندارد بوده و در کل بهتر شده است.

اما ما بخش اعظم تست خود را در جاده انجام دادیم و بنابراین فرصتی برای قضاوت واقعی در پیست نبود. RC F تراک ادیشن هنوز هم راحت و فوق‌العاده آرام و ساکت بوده و در حالت‌های اکو و نرمال اثری از خشونت ندارد. این خودرو برای رانندگی روزمره عالی است.

لکسس RC F تراک ادیشن چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد. این خودرو اسپورت تر بوده و درعین‌حال آرام و راحت است. طراحی آن نیز آرزوی کودکان است؛ اما هضم قیمت 95650 دلاری برای خودرویی که قوی‌تر نشده و تنها کمی سبک‌تر است خیلی سخت به نظر می‌رسد. بدتر اینکه مدل کوپه استاندارد 65 هزار دلار قیمت دارد. شما می‌توانید لکسس LC 500 را با 5 هزار دلار قیمت کمتر انتخاب کنید.

لکسس می‌گوید تنها 50 دستگاه از این خودرو را در آمریکا عرضه خواهد کرد اما آئودی RS5 کوپه با قیمت 74200 دلار، مرسدس-ای ام جی C63 S با قیمت 78495 دلار و ب ام و M4 CS با قیمت 103100 دلار در دسترس هستند و بنابراین RC F تراک ادیشن از نظر قیمت جزو گزینه‌های گران‌قیمت کلاس خود است؛ اما اگر وابستگی شدیدی به RC F دارید و خودرویی با پرفورمنس قابل‌احترام می‌خواهید، تراک ادیشن گزینه خوبی است.

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

مشخصات لکسس RC F تراک ادیشن 2020

پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری قدرت/گشتاور: 472 اسب بخار/535 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 14.7/9.8/11.7 لیتر در هر صد کیلومتر قیمت پایه: 96650 دلار قیمت مدل تست شده: 97645 دلار
[دانلود ویدئو]
منبع
motor1
برچسب ها

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته