١١ هزار نفر در مراغه تحت پوشش تشکل‌های کارگری هستند


١١ هزار نفر در مراغه تحت پوشش تشکل‌های کارگری هستند

مراغه - ایرنا - معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراغه گفت: این اداره با تاسیس 61 تشکل کارگری و کارفرمایی در شهرستان، 11 هزار نفر از کارگران مراغه را تحت پوشش تشکل‌های زیرمجموعه خود قرار داده است.

ناصر مظهریان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در تشریح عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراغه در سال ۹۸ اظهار داشت: حوزه تنظیم روابط کار به عنوان یکی از مهمترین حوزه های فعالیت اداری محسوب می شود که با توجه به تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی در شهرستان، مراغه پس از شهرستان تبریز در رتبه دوم استان قرار دارد.
وی افزود: کنترل و کاهش آسیب های شغلی و اجرای دقیق قانون کار در واحدهای صنعتی و تولیدی و بازرسی های دوره ای و متناوب از کارگاه های فعال به منظور استقرار ایمنی کارگاهی و رعایت نظامات دولتی از فعالیت های اداره در این حوزه در سال ۹۸ بوده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته در این راستا ۲ هزار و ۱۰۰ فقره بازرسی توسط بازرسان کار انجام شده است.
مظهریان ادامه داد: همچنین با فعالیت ۵ هیات تخصصی تشخیص، حل اختلاف و بیمه بیکاری در سال گذشته بیش از یکهزار و ۵۰۰ کمیته و جلسه تخصصی برای رفع دعاوی کارگری و کارفرمایی تشکیل شده که بیش از پنجاه درصد از این دعاوی بصورت توافقی و به منظور رفع تنش های کارگری از محیط های کارگری حل و فصل شده است.

اختصاص ۱۳.۵ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در مراغه
مظهریان اشتغال را به عنوان نخستین حوزه مهم این اداره عنوان کرد و گفت: در سال گذشته در این حوزه با ایجاد بیش از ۴۰۰ شغل پایدار برای ۲۱۵ طرح مبلغ ۱۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اختصاص یافت.
وی افزود: حوزه اشتغال و کارآفرینی اداره با اتخاذ راهبردهای مهارت آموزی، حمایتی و تشویقی، نهادسازی اشتغال در مناطق روستایی، هموارسازی مسیر اشتغال کارجویان را فراهم می کند.
وی افزود: همچنین ۱۹۵ نفر از کارجویان شهرستان از طریق دفاتر کاریابی در واحد های تولیدی و صنعتی به کار گرفته شدند.
مظهریان اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای ۱۷۰ نفر در قالب مشاغل خانگی، مهارت آموزی ۳۳۰ نفر از کارجویان شهرستان، جذب ۶۴ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان پس از اتمام طرح کارورزی از دیگر اقدامات حوزه اشتغال این اداره است.
وی گفت: با پرداخت ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی شهرستان به تعداد ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی از محل اعتبارات پرداختی اشتغال فراگیر، برای ۱۵۸ نفر بصورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد شده است.
١١ هزار نفر در مراغه تحت پوشش تشکل‌های کارگری هستند
صادرات ۲ میلیون دلاری بخش تعاون مراغه در سال ۹۸
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه به اقدامات حوزه مدیریت تعاون این اداره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با اقدامات و برنامه های تخصصی زمینه صادرات بیش از ۲ میلیون دلار از تولیدات بخش تعاون شهرستان فراهم شد.
مظهریان گفت: توسعه بازار و برند سازی، ایجاد فرصت های شغلی و راهبری صادرات تعاونی ها از اهداف اساسی این حوزه است.
وی افزود: با تشکیل ۵ تعاونی جدید در شهرستان از ابتدای سال ۹۸ با سرمایه ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان برای ۵۰ نفر اشتغال پایدار به وجود آمده است.
وی گفت: همچنین در راستای گسترش، ترویج و تحقیقات تعاون به میزان سه هزار و ۸۸۰ نفر ساعت کلاس آموزشی تخصصی برای اعضای تعاونی ها برگزار شده است.

تزریق نشاط به جامعه کارگری از اولویت هاست
معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه به فعالیت های حوزه مدیریت امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: توانمندسازی اجتماعی، تزریق نشاط به جامعه کارگری، دین و نقش آن در اجتماع از اولویت های این اداره در حوزه مدیریت اجتماعی است.
مظهریان گفت: برگزاری دوره های مهارت زندگی، فرزند پروری، پیشگیری از اعتیاد و سبک زندگی سالم برای بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران از جمله اقدامات این حوزه در سال ۹۸ است.
وی افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۵۰ خانوار به استراحتگاه ها و زائرسراهای کارگری کشور معرفی شده و از امکانات آنها بهره مند شدند.
وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، توسعه فرهنگ نماز و برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی از دیگر اقداماتی است که در این حوزه به آنها پرداخته شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان