اسپانیا: کرونا عامل تشدید رقابت آمریکا و چین می‌شود


اسپانیا: کرونا عامل تشدید رقابت آمریکا و چین می‌شود

وزیر امور خارجه اسپانیا با اعلام اینکه که شیوع ویروس کرونا نابرابری میان نیمکره شمال و جنوب را افزایش خواهد داد، این بیماری را عامل تشدید رقابت میان آمریکا و چین دانست.

اسپانیا: کرونا عامل تشدید رقابت آمریکا و چین می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الموندو، آرانچا گونزالس لاجا، وزیر امور خارجه اسپانیا در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرد رقابت راهبردی میان آمریکا و چین در پی شیوع کرونا، تشدید خواهد شد.

گونزالس لاجا با اعلام اینکه که شیوع ویروس کرونا نابرابری میان نیمکره شمال و جنوب را افزایش خواهد داد، گفت: دست‌کم در مرحله نخست ما از آفریقا فاصله خواهیم گرفت مگر آنکه شبکه‌ای ایجاد کنیم که به کشور‌هایی که در نیمکره جنوبی با این بحران مواجه هستند کمک شود.

وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پس از این بحران جهانی، نظمی جدید در جهان شکل بگیرد، گفت: جنبش‌هایی که آغاز شده است، شدت خواهد گرفت؛ رقابت ژئوپلتیکی و این موضوع که اروپا باید درباره نقش خود شفاف باشد، ضروری است. آیا ما مستقل هستیم یا دنباله‌رو شده‌ایم.

در حالی که بانک اسپانیا پیش‌بینی کرده که رشد ناخالص داخلی اسپانیا در سال ۲۰۲۰ تا ۱۳ درصد افت خواهد داشت، وزیر خارجه اسپانیا گفت که بسیار سخت خواهد بود پیامد‌های این بحران را کاهش داد.

وزارت بهداشت اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در این کشور به ۲۰۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و شمار تلفات قربانیان کووید-۱۹ در این کشور به ۲۳ هزار و ۱۹۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر نزدیک از جنگنده‌ای که نگهبان اصلی مرز‌های آمریکا است