جگوار در سال 2010 یک سوپرکار مفهومی با نام C-X75 را معرفی کرد. بریتانیاییها به دنبال تولید این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توئین شارژر و چهار پیشرانه الکتریکی بودند. متأسفانه این خودرو در دسامبر 2012 و پیش از ورود به خط تولید به موزه فرستاده شد. اگر چنین خودرویی تولید میشد یک رقیب جذاب برای پورشه 918 اسپایدر، فراری لافراری و مک لارن P1 پدیدار میشد.
اما یک دهه بعد ایتور آمیگو لوپز یک هایپرکار الکتریکی مفهومی را تجسم کرده است. اگر جگوار تصمیم به ورود به چنین دنیایی بگیرد شاید محصول نهایی مشابه این رندرها باشد. این خودرو که ID تایپ نام گرفته طراحی جاهطلبانهای به اندازهی استون مارتین والکری و لوتوس اویجا دارد.
همانند والکری، کابین ID تایپ تقریباً بین چهار چرخ گیر افتاده زیرا تونلهای هوایی بزرگی بین چرخ های جلو و بدنه و همچنین تونلهایی بین چرخ های عقب وجود دارد. ظاهراً آئرودینامیک نقشی اساسی در طراحی این کانسپت ایفا میکند.
فرم بخش جلوی خودرو توجهات را به خود جلب میکند یک جلوپنجره بزرگ، چراغهای کوچک و اسپلیتری گیرا به چشم میخورند. نمای عقب هم به لطف وجود دیفیوزری بزرگ، چراغهای نازک و چرخ های قابلتوجه کاملاً رادیکال میباشد.
همانند دیگر هایپرکارها این خودرو نیز از شاسی فیبر کربنی و کابینی کاملاً راننده محور با صندلیهای نازک متصل به مونوکوک سود میبرد. کابین همچنین به حدی در ارتفاع پایین قرار گرفته که راننده به راحتی میتواند بخش بالایی چرخ های جلو را دیده و بنابراین در زمان عبور از پیچها پرفورمنس بسیار خوبی را تجربه کند.
طراح این خودرو قوای محرکه تمام الکتریکی باتریهای حالتجامد را برای ID تایپ در نظر گرفته است.
[دانلود ویدئو]