نظارت روزانه 74 گروه بر بهداشت محیط ویژه ماه رمضان در جنوب سیستان و بلوچستان


نظارت روزانه 74 گروه بر بهداشت محیط ویژه ماه رمضان در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: 74 تیم بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و رستوران‌های 12 شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در ایام ماه مبارک رمضان نظارت دارند.

دکتر فرهاد دادگر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سراسری تشدید نظارت و کنترل بهداشت محیط با هدف تامین و ارتقای ایمنی موادغذایی در سطح عرضه، نظارت و رعایت بهداشت آب و پیشگیری از بیمارهای منتقله از آب و غذا از ابتدای ماه رمضان به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: تا پایان ماه رمضان مقرر شده هفت هزار و ۷۱۸ مرکز عرضه موادغذایی و ۲ هزار و ۸۵ مرکز حساس( رستوران‌ها، کبابی و ساندویچ فروشی) در سطح دانشگاه به طور ویژه مورد بازدید قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: در اجرای تشدید نظارت بر بهداشت محیط در صورت مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی، اقدامات قانونی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی شکایات خود را جهت پیگیری به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فیلم رسوایی مدیر و خانم منشی لو رفت ! / مهسا و پلیس شوکه شدند !