تجربه رانندگی با کیا XCeed هیبریدی
![تجربه رانندگی با کیا XCeed هیبریدی تجربه رانندگی با کیا XCeed هیبریدی](http://media.asrekhodro.com/AsreKhodro/Uploaded/Image/1399/02/11/139902111516293222434422.jpg)
عصر خودرو- خانواده کیا Ceed با سرعت استثنایی در حال گسترش بوده و نه تنها از نظر شکلهای بدنه بلکه از نظر نوع قوای محرکه هم گزینههای زیادی در دسترس خریداران است.
به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خانواده کیا Ceed با سرعت استثنایی در حال گسترش بوده و نه تنها از نظر شکلهای بدنه بلکه از نظر نوع قوای محرکه هم گزینههای زیادی در دسترس خریداران است.
علاوه بر مدلهای استاندارد هاچبک، استیشن اسپورت واگن و ProCeed استیشن اسپورت تر، شاسیبلند XCeed هم عرضه شده که یک کراس اوور کوچک شکل گرفته بر پایه مدل هاچبک میباشد. این خودرو هماکنون با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه شده است.
حذف مشوقهای خرید خودروهای پلاگین هیبریدی برای خریداران شخصی یک مساله دردناک است. البته خریداران سازمانی میتوانند از معافیت مالیاتی 10 درصدی لذت ببرند. البته XCeed پلاگین هیبریدی هزینههای کمتری خواهد داشت.
این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی و واحد الکتریکی و باتری 8.9 کیلووات ساعتی استفاده میکند. قدرت 139 اسب بخاری و گشتاور 265 نیوتون متری این مجموعه نیز از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. البته این قدرت خیلی به چشم نمیآید مخصوصاً وقتی بدانید XCeed حدود 115 کیلوگرم سنگینتر از مدل بنزینی میباشد.
به همین خاطر پرفورمنس خودرو کمی تحتالشعاع این قضیه قرار گرفته است. کیا ادعا میکند XCeed پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.6 ثانیهای و حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعتی داشته و این موضوع همانگونه که تصور میکنید کمی کند به نظر میرسد. فقدان سرزندگی و چالاکی کاملاً در این خودرو دیده میشود. XCeed پلاگین هیبریدی شتاب گیری کندی داشته و حتی سبقتهای ساده نیز یک چالش خواهد بود. یک حالت اسپورت نیز برای رانندگی وجود دارد، اما خب تأثیر چندانی در سواری خودرو ندارد.
قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای کابین و بار هم تأثیر گذاشته است. فضای بار 291 لیتری این خودرو 135 لیتر کمتر از نسخه بنزینی بوده و از این نظر باید با سوپرمینیهای کلاس B مقایسه شود تا شاسی بلندهای کوچک کلاس C. کابین هم از این قضیه بیتأثیر نبوده است. باتری خودرو زیر صندلی عقب جای گرفته و بنابراین صندلی کمی در ارتفاع بالا نصب شده است و این موضوع باعث کاهش فضای زانو شده است. این نقطهضعف مشترک خودروهای پلاگین هیبریدی بوده، اما چنین نقیصهای در XCeed بیش از رقبا خود را نشان میدهد.
البته نیمهی پر لیوان هم وجود دارد. قوای محرکه عملکرد آرام و بینقصی داشته و کیا چندی است که تکنولوژی پلاگین هیبریدی را توسعه میدهد و پیشرانه 1.6 لیتری این خودروساز نیز به خوبی شناخته شده است. کیا ادعا میکند این خودرو در نسخه تریم 3 خود مصرف برجسته کمتر از 2 لیتری دارد که قابلتوجه میباشد. در حالت الکتریکی نیز برد حرکتی 58 کیلومتری وجود دارد.
برخی جزئیات هوشمندانه هم وجود دارد. با استفاده از حالت “فقط راننده” میتوان انرژی باتری را حفظ کرد. در این حالت تمامی ورودیهای هوا به جز ورودی سمت راننده بسته میشود تا انرژی ذخیره شود. همچنین میتوان شارژ خودرو را طی ساعات شب برنامهریزی کرد تا از تعرفه برق ارزانتر سود برد.
کابین XCeed نیز احساسبرانگیز بوده و از نظر کیفیت و متریال استفاده شده خودروی سطح بالایی به نظر میرسد. از جمله تجهیزات استاندارد تریم 3 این خودرو میتوان به سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغهای جلوی خودکار، دوربین دندهعقب و رینگهای آلیاژی اشاره کرد. صفحهنمایش مرکزی XCeed هم ابعاد 10.3 اینچی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد.
کیا XCeed هزینههای مالکیت کم و راحتی را بر فضای کابین و بار زیاد و تجربه رانندگی لذتبخش ترجیح داده است. اگر خواهان یک کراس اوور پلاگین هیبریدی هستید که در کل عملکرد بهتری داشته باشد کیا نیرو پلاگین هیبریدی توصیه بهتری خواهد بود. رنو کپچر E-Tech جدید هم شاید ارزش انتظار را داشته باشد. البته اگر هزینه سوخت کم و برد الکتریکی مناسب اولویت اصلی شما باشد و گارانتی 7 ساله را نیز بخواهید، XCeed پلاگین هیبریدی میتواند در لیست خرید جای بگیرد.
مشخصات کیا XCeed پلاگین هیبریدی
قیمت: 30695 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی
قدرت/گشتاور: 165 اسب بخار/265 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر
دانلود با کیفیت
بیشترین بازدید یک ساعت گذشته
- 25-12-1397 عکس های زیباترین پژو پارس و پژو 405 اسپرت و تیونینگ در ایران
- 7 ساعت پیش هیسپانو سوئیزا کارمن ساگررا؛ ابر خودروی برقی با 1100 اسب بخار قدرت
- 21-08-1402 تویوتا کرولا 2023 رونمایی شد، سدان وارداتی معین موتورز + ویدیو و عکس
- 26-07-1400 این علامت هشدار پشت آمپر نشانه چیست؟
- 03-12-1402 تجربه رانندگی با کی ام سی J7 برقی؛ نخستین و لوکس ترین سدان برقی جک در ایران + عکس
- 6 روز پیش معرفی فورس F38 و عرضه بایک X9؛ کوچکترین و قویترین خودروهای تجاری بهمن دیزل
- 3 روز پیش راهبرد مردم سالاری در تحقق جهش تولید محصولات جدید
- 1 روز پیش مقایسه میزان سود BYD در چین و اروپا؛ اختلاف قابلتوجه 10 برابری!
- 7 ساعت پیش تایم لپس ساخت ابر قایق لوکس و 122 متری کیسمت را تماشا کنید
- 1 روز پیش گاهی به خط تولید کامیونت شرکت خودروسازان بونیز در شیراز + فیلم و عکس
- 01-05-1402 شرایط پیش فروش خودرو فونیکس FX (مرداد 1402)
- 12 ساعت پیش پایان رسمی تولید نیسان GT-R با معرفی دو نسخه ویژه
- 06-01-1402 توقیف 6 موتور سنگین در روزهای ابتدایی فروردین 1402
- 05-06-1397 پراید به مرز 40 میلیون تومان رسید
- 7 ساعت پیش طرح تبدیل محصولات ایران خودرو – خرداد 1403
- 02-05-1397 نگاه خودروسازان به آسمان ها، وقتی آستون مارتین خودروی پرنده می سازد!
- 07-02-1399 اجرای تیونینگ سنگین دنا در بندرعباس + عکس
- 7 ساعت پیش فروش کرمان موتور: کی ام سی و جک – خرداد 1403
- 04-10-1399 کامیون بنز 1943 حین تست مشاهده شد، عقبگردی دیگر از ایران خودرو دیزل
- 7 ساعت پیش فروش مدیران خودرو: ام وی ام، فونیکس و اکستریم – خرداد 1403
- 06-08-1399 دیدار با کامیون ولوو FH500؛ آخرین سری تولیدات پرفروشترین کامیون سالهای اخیر ایران
- 20-10-1397 بی ام و پر فروش ترین خودروی لوکس
- 30-11-1397 جیپ میول (M151) ارتش بدون سوارهنظام
- 7 ساعت پیش فروش ایران خودرو – خرداد 1403
- 16-08-1397 رم به دنبال سبقت از جنرال موتورز در جادهی فروش
- 09-09-1400 آمیکو آسنا اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟
- 07-08-1402 مشخصات فنی هایما 7X ایران خودرو منتشر شد + کاتالوگ
- 02-11-1397 آماده هرگونه همکاری با سایپا برای تامین قطعات خودروهای تولیدی هستیم
- 12-06-1402 معرفی کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل در نمایشگاه خودرو مشهد
- 21-07-1399 سعیدرضا پناه جانشین مهران هویشی شد