رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: حقوق اعضای هیات علمی نیازمند توجه بیشتری است


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: حقوق اعضای هیات علمی نیازمند توجه بیشتری است

کرمانشاه - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حقوق اعضای هیات علمی به ویژه اساتید علوم ‌پایه با توجه به نیازهای ارتباط با جهان و شرکت در کنفرانس‌های جهانی نیازمند توجه بیشتر به این موضوع است.

دکتر « محمودرضا مرادی» روز جمعه در نشست مجازی روز معلم در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استاندار کرمانشاه با تبریک روز معلم و استاد، نقش مهم یکایک ۵۳۴ عضو هیات علمی برای رشد و پرورش ۶ هزار و ۱۵۴ دانشجو که امانت خانواده ها و سرمایه های گرانقیمت جامعه و آینده هستند را ستودنی دانست.

او به همه اساتیدی که در بیش از ۵۰ سال گذشته افزون بر ۱۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموخته از جمله ۸۷۸ فوق تخصص و متخصص و هزاران خدمتگزار شریف سلامت را به جامعه تحویل داده اند، درود فرستاد.

وی اظهار داشت: اعضای هیات علمی در نظام های آموزشی رسالت های بزرگی همچون فعالیت‌های آموزشی، تلاش های پژوهشی، کنش های فرهنگی ، اجتماعی ، مدیریتی ، تولید ثروت و افزایش رفاه مردم را بر دوش می کشند، اما در دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر همه آنها اساتید در دو بخش بسیار مهم مداخله ای و عملی درمانی و بهداشتی و به تبع آن مسایل پیچیده مرتبط با این دو مهم همواره نقش اصلی را بر عهده دارند.

او اضافه کرد: ویژگی های خاص فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی از جمله آموزش بر بستر بیمار و حساسیت های خاص آن، فراگیری توام با کار عملی ، بروز شرایط اورژانسی، عدم امکان تعطیلی ، کشیک های شبانه، شروع به کار حرفه ای بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، طولانی بودن دوره تحصیل و ضرورت توجه به شرایط جامعه کار در این عرصه را دشوار، اما شیرین و جذاب کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: جدا از این وظایف و مسوولیت های سنگین اعضای هیات علمی این دانشگاه همواره نقشی کلیدی و مهم در مدیریت بحران هایی مانند زلزله، سیل، مسایل و مشکلات اجتماعی و بحران های مختلف داشته و همچنین در بروز اپیدمی کویید۱۹ عملا تعهد و مراتب انسان دوستی و از خودگذشتگی خویش را به همگان اثبات کردند.

مرادی به تلاش دلسوزانه اساتید این دانشگاه در موضوع حمایت از سلامت جامعه در برابر هجوم ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تلاش مضاعف و کوشش خردمندانه اساتید برای تدوام برنامه های آموزشی از طریق آموزش مجازی همچنان ادامه دارد اما برای توسعه آموزش های مجازی مشکلات زیرساختی و ارتباطی باید رفع شود.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر فعالیت در مقوله آموزش در ارائه خدمات درمانی ۲۴ ساعته به بیماران بستری باوجود احتمال ابتلا به بیماری و مخاطرات جدی آن ، ارائه راهنمایی‌های علمی و به روز در زمینه بیماری به مسوولان برای سیاست گذاری و فرهنگ سازی به مردم از طریق رسانه ها ، انجام پژوهش های علمی برای شناخت بیشتر بیماری ،بررسی روند اپیدمیولوژی بیماری جهت اخذ درست ترین تصمیمات در سیاستگذاری های مربوط حمایت و راهنمایی شرکت های دانش بنیان در راه اندازی خط تولید الکل و مایعات ضدعفونی کننده، ماسک استاندارد نیز فعالیت دارند.

او گفت: انتظار ما از سایر دانشگاه ها ایفای نقش خود به عنوان بستر علمی جهت سیاستگذاری در حوزه های افتصادی ، اجتماعی و روانشناختی در دوران پساکرونا است.

وی همچنین اظهار داشت: هزینه های سرسام آور دانشگاههای علوم‌پزشکی در موضوع کرونا و کاهش درآمد بیمارستان ها ایجاب می کند که تغییری در تعرفه بیمارستانها و ‌درمان به وجود آید.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۵۶۴۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۹۱ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۶۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روایتی از بکارگیری روش‌های نو در تدریس/ معلمی عشق می‌خواهد