آزادی 188 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان های کردستان


آزادی 188 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان های کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با تلاش و پیگیری اعضای ستاد دیه استان کردستان و حمایت مقامات قضایی و همکاری معتمدین محلی و خصوصا شورای حل اختلاف مستقر در زندان ها طی سال گذشته تعداد 188 زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان کردستان آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردانده شدند.

مترقب با تقدیر از عملکرد ستاد دیه استان اظهار کرد: برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد زندان های استان، دومیلیارد و 846 میلیون و 780 هزار تومان از محل صندوق تامین خسارتهای بدنی ، سه میلیارد و 892 میلیون و 800 هزار تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه و 1 میلیارد و 64 میلیون و 514 هزار تومان نیز از محل کمک های بلاعوض ستاد دیه کشور اخذ شد.

وی به اخذ رضایت شاکی به مبلغ 6 میلیارد و 463 میلیون و 890 هزار تومان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا مبلغ 1 میلیارد و 899 میلیون و 900 هزار تومان میزان کمک ستاد دیه استان و 1 میلیارد و 871 میلیون و 171 هزار تومان از محل اعسار و تقسیط بدهی پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، مترقب با بیان این‌که 179 نفر از زندانیان آزاد شده “زندانیان مرد” و 9 نفر نیز “زندانیان زن” بوده‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، 160 زندانی از محکومین مالی، 14زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین14 زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر 300 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کردستان حضور دارند که مبلغی بالغ بر 70 میلیارد تومان برای آزادی آنان مورد نیاز است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از پنج هزار بسته غذایی بین نیازمندان کردستان توزیع شد