برگزاری مسابقه خانوادگی قرآن و عترت ویژه رمضان


برگزاری مسابقه خانوادگی قرآن و عترت ویژه رمضان

مسابقه خانوادگی قرآن و عترت ویژه رمضان از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد ماه 1399 برابر با پنجم تا بیست و نهم رمضان 1441 به مدت 25 روز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و عترت خبرگزاری شبستان، مسابقه خانوادگی قرآن و عترت با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رادیو قرآن ازدهم اردیبهشت تا سوم خرداد ماه ۱۳۹۹ برابر با پنجم تا بیست و نهم رمضان ۱۴۴۱ به مدت ۲۵ روز از طریق صفحه طرح خانه‌های نورانی در شبکه‌های اجتماعی همراه با جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این مسابقه در محورهای معارف و تفسیر قرآن، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، تلاوت روزانه به همراه ترجمه در برنامه زنده «خانه‌های نورانی» در رادیو قران در ساعت۱۶:۱۵ تا ۱۷ هر روز در حال برگزاری است.

در این برنامه اساتیدی در چهار بخش مسابقات را راهبری میکنند که این اساتید در بخش های؛ معارف و تفسیر قرآن: حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم؛‌ معارف نهج البلاغه: حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع - دکتر فرامرز قراملکی،‌ معارف صحیفه سجادیه: حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی - حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی و تلاوت روزانه به همراه ترجمه با حضور قاریان مختلف برگزار می شود.

بر این اساس هر شب ساعت 20 چهار کلیپ تصویری با موضوعات چهارگانه بالا و توسط اساتید یادشده در کانال "خانه های نورانی" در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مرتبط به نشانی khanehaye_norani ارایه می شود. از هر کلیپ یک سوال چهار گزینه ای( روزانه مجموعا 4 سوال) پرسش می شود. زمان پاسخ گویی به سوالات مسابقه هر روز از ساعت 16 همان روز تا ساعت 14 روز بعد است. پاسخ صحیح به هر سوال 5 امتیاز دارد. شرکت در این مسابقه به دو صورت روزانه و خانوادگی طراحی شده است و کلیه افراد بالای پنج سال سن می توانند در آن شرکت نمایند:

در بخش روزانه که به صورت فردی برگزار می گردد، هر فرد که به کلیه سوالات آن روز پاسخ صحیح داده باشد در قرعه کشی جوایز مربوط به آن روز شرکت داده خواهد شد. البته برای قرعه کشی فردی نیاز نیست به صورت فردی ثبت نام کنید و همه کدملی هایی که 30 بگیرند با اینکه خانوادگی ثبت نام کرده باشند در قرعه کشی روزانه شرکت داده می شوند.

در بخش خانوادگی (صرفاً شامل پدر و مادر و فرزندان بالای پنج سال)، خانواده ها به 10 گروه «یک نفره»، «دو نفره»، ... و «ده نفره و بیشتر» تقسیم می شوند و در هر گروه، خانواده هایی که بتوانند در پایان دوره برگزاری مسابقه(25 روز) بیشترین امتیاز را کسب کنند در قرعه کشی جوایز ویژه طرح شرکت داده می شوند.

نکات قابل توجه در مسابقه خانه های نورانی این است که هر فرد فقط یک بار می تواند در بخش روزانه برنده شود ولی افراد برنده در بخش روزانه، در بخش خانوادگی نیز شرکت داده خواهند شد. ملاک برای محاسبه تعداد اعضای خانواده، صرفا آن اعضایی است که در مسابقه شرکت می کنند. بنابراین یک خانواده 5 نفره که فقط 3 نفر از آنها در مسابقه شرکت کنند، 3 نفره محسوب خواهد شد. هنگام قرعه کشی و اعطای جایزه بخش خانواده، صحیح بودن تعداد نفرات خانواده ها راستی آزمایی خواهد شد.

شرکت در این مسابقه به صورت خانوادگی طراحی شده است و هریک از اعضای خانواده بالای پنج سال شامل پدر و مادر و فرزندان می‌توانند پس از ثبت نام اولیه، هر روز به سوالات مسابقه پاسخ و از جوایز روزانه بهره‌مند شوند.

برندگان مسابقه هر روز در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی "خانه های نورانی" اطلاع رسانی می شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت حضور در این مسابقه برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی Noor.ghoran.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/49

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه های فرهنگسرای قرآن در رمضان 1401 / برگزاری جشنواره قرآنی سراج