13 زندانی با 5 میلیارد تومان بدهی در زندان تفت تحمل حبس می‌کنند


13 زندانی با 5 میلیارد تومان بدهی در زندان تفت تحمل حبس می‌کنند

مدیرکل زندان های استان یزد، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان تفت را 13 نفر اعلام کرد و گفت: میزان بدهی این زندانیان 5 میلیارد تومان است که در صورت تامین این بدهی آنان از حبس رها می‌شوند.

رضا ذوالفعلی‌نژاد روز پنجشنبه نشست هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان تفت گفت: از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد تفت، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن را طلبکاران گذشت کرده‌اند.

وی فلسفه وجودی زندان را بازدارندگی عنوان کرد و افزود: برخی از افرادی که در زندان تحمل حبس می‌کنند برای جامعه خطرناک نیستند و بنا به شرایطی که برای آنها عارض شده به زندان افتاده‌اند.

ذوالفعلی نژاد با بیان اینکه جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، گفت: هیچ گاه این هزینه ها صرف آزادی یک سارق نمی شود، چراکه شرعاً حرام است و کمک به آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد در مرتبه اول کمک به خانواده آنان و در مرحله دوم کمک به حکومت و دولت محسوب می شود.

وی هدف دیگر برگزاری جشن گلریزان را نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه ذکر کرد و یادآور شد: در سال گذشته مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان توسط خیران در شهرستان تفت جمع آوری شدکه با آن ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: بدهکاری این ۲۲ زندانی ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط طلبکاران بخشیده شد، بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی و برخی با کمک خیران تامین شد.

در سال گذشته در استان یزد ۲۶۰ نفر از افرادی که بدهی بالای ۱۰۰ میلیون تومانی داشتند آزاد شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


حال و هوای زائران حرم حضرت علی(ع)