راه‌اندازی "سامانه سخا" جهت ساماندهی کمک‌های مردمی در مازندران


راه‌اندازی
سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از راه‌اندازی سامانه سخا جهت ساماندهی کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان در این استان خبر داد.

سعدیه سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سطح دسترسی سامانه سخاوت ایرانیان "سخا" جهت ساماندهی کمک‌های ضربتی در زمان بحران و کمک‌های مستمر در زمان غیر بحران برای تمامی نهادها ودستگاه‌های حمایتی و خیریه‌های مردم نهاد رونمائی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های متعدد و آسیب شناسی روش‌های شناسایی نیازمندان و توزیع کمک‌های مردمی در زمان بحران سامانه سخا جهت ساماندهی و یکپارچه سازی کمک‌های مردمی، جلوگیری از موازی کاری، ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و اقشار آسیب پذیر طراحی شده است.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: براساس دستور جهانگیری معاون محترم رئیس جمهور تمامی دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی و خیریه‌های مردم نهاد باید در این سامانه ثبت‌نام و لیست مددجویانشان را وارد کنند و از این پس ارائه هر گونه خدمات در سطح استان، تمدید مجوزها و برخورداری از مزایای مالیاتی منوط به ثبت‌نام در این سامانه خواهد بود.

سهرابی گفت: بی‌شک وجود سامانه سخا و شفافیت در ارائه خدمات موجب ارتقاء شاخص اعتماد در بین مردم، خیرین و مسئولین خواهد شد و و در یک بازخورد منطقی، افزایش سرمایه اجتماعی موجب مشارکت همه اقشار جامعه و ایجاد حس نوعدوستی در سطح جامعه می‌شود.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته