توقف برداشت غیرمجاز 10 هزار تن خاک حاصلخیر در شاهین‌دژ


مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: عملیات خاکبرداری غیرمجاز...
مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: عملیات خاکبرداری غیرمجاز 10 هزار تن خاک حاصلخیر و مرغوب از اراضی این شهرستان با صدور اخطاریه متوقف شد.

سعید خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات خاکبرداری غیرمجاز از اراضی روستای «حسین‌آباد» این شهرستان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی و با پیگیری لازم متوقف شد.

وی ادامه داد: خاک این منطقه به علت حاصلخیزی و مرغوبیت برای زراعت توسط افراد سودجو با اهداف گوناکون بدون مجوز رسمی جابجا شده و براین اساس دستور توقف آن صادر و از ادامه این عملیات جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: پرونده این تخلف برای پیگیری و برخورد با متخلفان تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با تاکید بر اینکه برداشت خاک از اراضی ملی غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: این مدیریت با اخذ مجوز و هرگونه برداشت خاک مخالف است زیرا این برداشت‌ها تبعات جبران‌ناپذیری همچون تولید ریزگرد و فرسایش خاک برای عرصه‌های مختلف منابع طبیعی به همراه خواهد داشت.

«خدایی» نظارت بیشتر بر برداشت غیرمجاز و غیرقانونی خاک را یک ضرورت مهم دانست و گفت: شهروندان و کشاورزان در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرمجاز خاک در این شهرستان بلافاصله مراتب را به این مدیریت اطلاع دهند.

شهرستان شاهین‌دژ دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۰۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید