احیای شب قدر در کیش با رعایت مقررات بهداشتی


احیای شب قدر در کیش با رعایت مقررات بهداشتی

کیش - ایرنا - مراسم شب قدر و نوزدهم رمضان دیشب با رعایت کامل قراردادهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

مومنان و روزه داران جزیره کیش، دیشب همزمان با نوزدهم رمضان و ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) فرصت یافتند تا بصورت جمعی و بارعایت کامل توصیه های بهداشتی مراسم احیا برگزار کنند و به درگاه احدیت دعا و نیایش کنند.

فضای مصلای بزرگ کیش به همت اقدامات پیشگیرانه سازمان منطقه آزاد کیش، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، دیشب، شاهد حضور مردمی بود که از ابتدای ماه رمضان در انتظار حضور در این مکان مقدس بودند.

تب‌سنجی، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ منظور کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طبق اعلام قبلی از الزامات حضور در این مراسم معنوی بود.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احیای شب نوزدهم ماه رمضان طبق مصوبات شورای سلامت، با محدود کردن اماکن برگزاری این مراسم، تنها در مصلای بزرگ کیش، از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد برگزار شد.

مصلای بزرگ کیش در سالهای قبل بویژه از آغاز مبارک رمضان شاهد حضور گسترده مردم بود اما امسال به دلیل قانون فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جلوگیری از انتقال بیماری در نظر گرفته شده است، حضور و برگزاری مراسم جمعی در مساجد، تحت تأثیر شرایط خاص قرار گرفته است.

جزیره کیش به عنوان منطقه سفید اعلام شده و از مناطق پیشرو و موفق در مبارزه با ویروس کرونا است، امار مبتلایان به این ویروس در کیش در اواخر سال ۹۸ سیر صعودی داشت اما با توجه به تدابیر اندیشیده شد در سال ۹۹ فروکش کرد و در وضیعتی پایدار قرار گرفت بگونه ای که تعداد بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستان کیش به صفر رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!