گورباچف: امروز نقش رهبران معنوی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است


گورباچف: امروز نقش رهبران معنوی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است

آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق بر نقش رهبران معنوی جهان در شرایط کنونی که سراسر دنیا با بحران کرونا روبرو شده است، تاکید کرد.

گورباچف: امروز نقش رهبران معنوی جهان از اهمیت بالایی برخوردار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق امروز در مقاله‌ای که در روزنامه «اوسرواتو» منتشر کرد بر اهمیت نقش رهبران معنوی جهان در شرایط کنونی که همه کشورها درگیر بحران کرونا هستند، تاکید کرد.

گورباچف در این مقاله ضمن اشاره به شیوع ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان، تاکید کرد در حال حاضر جهان دوران بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد.

رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در ادامه نوشت: «جهان در حال حاضر سوالات ویژه‌ای از ما می‌پرسد، از همه ما، اما سیاستمداران بیشتر مورد سوال هستند.»

گورباچف در این مقاله نوشت: «امروز نقش رهبران معنوی جهان از اهمیت بیشتری برخوردار شده و مسئولیت زیادی بر دوش آن‌ها قرار گرفته است. امیدوارم آن‌ها بتوانند از پس این بحران برآیند.»

این سخنان گورباچف پس از آن بیان می‌شود که او در اواسط ماه آوریل سال جاری میلادی از رهبران سیاسی جهان خواسته بود پس از عبور از شیوع بحران کرونا یک جلسه ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل دهند و هزینه‌های نظامی جهان را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند.

او در یک سرمقاله ویژه در روزنامه تایمز در این خصوص نوشت: «هرگز از تکرار این گفته خسته نخواهم شد که باید امور جهان، سیاست بین‌المللی و تفکر سیاسی را غیرنظامی کنیم... این کمترین کاری است که باید الان انجام شود، این کمترین کاری است که باید به عنوان نخستین گام به سوی فهم جدید و یک تمدن جدید انجام شود.»

گورباچف در فاصله سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق بود.

انتهای پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«اِما اسکای» مشاور سابق ارتش آمریکا کیست و چرا او را با بنیانگذار عراق امروزی مقایسه می...