دریا لاشه 32قطعه لاک پشت  را به سواحل جاسک آورد


دریا لاشه 32قطعه لاک پشت  را به سواحل جاسک آورد

بندرعباس-- مسوول محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست دریایی هرمزگان گفت: اموج دریا لاشه 32قطعه لاک پشت پوزه عقابی و سبز را به سواحل جاسک آورد.

افشین عسکری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: لاشه لاک پشت‌ها در نوار ساحلی به طول تقریبی ۵۰کیلومتر بین روستای ونک تا کلیدک در شهرستان جاسک پراکنده شده است.

وی ادامه داد:گونه، سن، اندازه و وضعیت لاشه‌های مشاهده شده مختلف است و جای جراحتی بر روی بدن یا لاک آنها دیده نمی‌شود.

به گفته وی، این لاشه‌ها در یک دوره زمانی حدود ۲۵روزه و به تدریج به ساحل رسیده و از نمونه‌های تازه تر و سالم تر، برای تشخیص دقیق علت مرگ نمونه برداری شده است.

دریا لاشه 32قطعه لاک پشت  را به سواحل جاسک آورد

تور ترال متهم اصلی قتل لاک پشت‌ها

عسکری، گرفتار شدن در تور ترال کشتی‌های صیادی را مهمترین گمانه اولیه در علت مرگ لاک پشت‌ها اعلام و تصریح کرد: دور بدن برخی لاک پشت‌ها بقایای تور دیده می‌شود.

به گفته این کارشناس محیط زیست دریایی تورهای ترال حدود سه ساعت در عمق آب می‌مانند اما لاک پشت باید هر ۲۵دقیقه یکبار به سطح آب بیاید که گرفتار شدن آنها در تور ترال مانع این کار و موجب مرگ آنها می‌شود.

مسوول محیط زیست دریایی هرمزگان اضافه کرد: کارکنان کشتی‌های صیادی بعد از بالا کشیدن تور و مشاهده لاک پشت‌های مرده، دوباره آنها را به دریا می‌اندازند.

عسکری یادآور شد: حدود ۱۲۰فروند شناور بزرگ صید صنعتی با تور ترال در منطقه فعالیت می‌کنند که لازم است برای پیشگیری از آسیب آنها به محیط زیست دریایی تدابیر لازم فنی و قانونی به کار گرفته شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

9 شناور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس درحال تعمیر است