45 درصد روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیمه اجتماعی هستند


45 درصد روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیمه اجتماعی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تاکنون 45 درصد از جامعه آماری مشمول بیمه روستایی و عشایر در استان، از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برخوردار شده‌اند.

ابوالفضل فرج‌زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: امسال پوشش چهار تا پنج هزار نفر جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت مکلف شد آحاد افراد جامعه را زیر پوشش قرار دهد صندوق بیمه روستاییان و عشایر سال ۸۴ در استان تاسیس شد و اکنون ۱۵ سال از عمر آن می‌گذرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: از جمعیت ۹۳ هزار و ۴۸۸ خانوار مشمول بیمه روستایی و عشایری استان تاکنون ۴۲ هزار و ۳۵۱ خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۷ نفر زیر پوشش کمیته امداد و یک هزار و ۳۰۹ نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.

فرج‌زاده تصریح کرد: از آنجا ‌که افراد دارای ۱۵ سال سابقه بیمه اجتماعی و سن بالای ۶۵ سال بازنشسته محسوب می‌شوند تاکنون یک هزار و ۸۶۱ خانوار در استان زیر پوشش مستمری بازنشستگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ۱۴۲ نفر مستمری‌بگیر از مزایای بیمه از کار افتادگی و یک هزار و ۷۰۲ خانوار نیز مستمری‌بگیر فوتی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی است و افراد با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند زیر پوشش صندوق شوند.

وی گفت: روستاییان و عشایر که مشغول به حرفه یکی از شاخه‌های کشاورزی باشند می‌توانند از مزایای این صندوق برخوردار شوند همچنین سکونت در روستا مهم است.

فرج‌زاده افزود: هدف همه ما، خدمت به مردم زحمتکش روستایی و عشایری است و بیمه روستاییان و عشایر هم یک خدمت پایدار به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ دفتر کارگزاری در استان کار بیمه‌گری افراد را بر عهده دارند تصریح کرد: هشت سطح درآمد همه ساله از سوی صندوق اعلام می‌شوند که متقاضیان می‌توانند بر اساس سطح درآمد خود نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

فرج‌زاده با اشاره به کمک ۲ برابر دولت به بیمه شدگان اجتماعی اظهار داشت: از ۱۵ درصد حق بیمه‌ای که از روستاییان دریافت می‌کنیم ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی از نقل و انتقال بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: سوابق بیمه متقاضیان در سایر صندوق‌های بیمه در صورتی که متقاضی بیمه اجتماعی باشند یا برعکس، قابلیت انتقال دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر در سال گذشته (۱۵ مهر) تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بانک‌های عامل و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که از آن زمان تاکنون ۲۵۳ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن