نقش بانوان در توسعه جامعه انکار ناپذیر است


نقش بانوان در توسعه جامعه انکار ناپذیر است

قزوین - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به جایگاه بانوان در آموزش و پرورش، گفت: نقش زنان در توسعه جامعه انکار ناپذیر است و باید حداکثر بهره برداری را از ظرفیت آنها داشت.

حسنعلی اصغری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از بانوان فرهنگی استان قزوین، افزود: حضور فعال بانوان برای رسیدن به اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت کشور ضروری است.
این مسوول گفت: مهمترین و برجسته‌ترین نقش بانوان، اثرگذاری در حوزه‌های آموزشی است و اگر فعالیت آنان را جدی نگیریم آموزش و پرورش به نتیجه مطلوب خود نخواهد رسید.
اصغری توجه جدی به نگرش‌های مهارت آموزی و کارآفرینی در بخش‌های مختلف جامعه را مهم دانست و یادآور شد: باید ضمن شناسایی زنان کارآفرین و نهادینه سازی مهارت آموزی آنان، تقویت کانون‌های مناسب برای توانمندسازی بانوان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به محرومیت زدایی و توسعه عدالت جنسیتی، تصریح کرد: میزان مشارکت زنان در جامعه به ویژه در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی تا حد زیادی بستگی به برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زنان دارد.
این مسوول راه برون رفت از مشکلات و چالش‌های پیش روی بانوان را منوط به ترسیم چشم انداز با برنامه ریزی دانست و ادامه داد: برای داشتن جامعه سالم باید رویکردها تغییر کند تا زنان توانمند امکان حضور و فعالیت در عرصه‌های مختلف را داشته باشند.
اصغری افزود: همه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش قزوین در محور برنامه ریزی با رویکرد علمی خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با مشارکت همه صاحب نظران در اجرایی شدن آن موفق عمل کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهاءالدین خرمشاهی رو به بهبود است، جای نگرانی نیست!