مبتلایان به کرونا در آمریکا از 2 میلیون نفر عبور کرد/ تعداد مبتلایان روزانه کرونا در چین دو رقمی شد


مبتلایان به کرونا در آمریکا از 2 میلیون نفر عبور کرد/ تعداد مبتلایان روزانه کرونا در چین دو رقمی شد
طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۱۴ هزار و ۷۹۴ مورد جدید به کرونا، مجموع مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده آمریکا از مرز دو میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش فارس، طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» با ابتلای ۱۴ هزار و ۷۹۴ مورد جدید به کروناویروس در ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به دو میلیون ۴۶۴ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دو میلیون ۶۶ هزار و ۴۰۱ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۱۵ هزار و ۱۳۰ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مورد ابتلا و ۳۰ هزار و ۶۸۰ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم هفت میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۹۴ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۴۱۶ هزار و ۱۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و سه میلیون و ۴۵۴ هزار و ۸۰۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در چین دو رقمی شد

مقامات بهداشتی چین از شناسایی ۱۱ مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر دادند که بیشترین تعداد مبتلایان شناسایی شده در چند هفته گذشته است.

مبتلایان به کرونا در آمریکا از 2 میلیون نفر عبور کرد/ تعداد مبتلایان روزانه کرونا در چین دو رقمی شد

به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، با این رقم شمار مبتلایان به کرونا که از کشورهای دیگر به چین سفر کرده و چینی هایی که از خارج به کشور برگشته اند به یک هزار و ۷۹۷ تن افزایش یافته است.

گزارش حاکی است از این تعداد ۶ نفر در شانگهای، سه نفر در گواندونگ، یک نفر در تیانجینگ و یک نفر هم در استان فوجیان شناسایی شده اند.

از مجموع کل مبتلایان وارداتی به چین تا کنون یک هزار و ۷۳۶ تن از بیمارستان ها و مراکز درمانی ترخیص شده و ۶۱ تن هم تحت نظر پزشکان هستند هیچکدام از این افراد هم فوت نشده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا کنون به ۸۳ هزار و ۵۷ تن رسیده است در حال حاضر همچنین ۱۲۹ بیمار ناقل خاموش هم در این کشور زیز نظر پزشکان هستند.

مقامات بهداشتی چین اعلام کردند با ترخیص چهار بیمار دیگر در روز پنجنشبه، شمار افراد بهبود یافته در این کشور به ۷۸ هزار و ۳۶۱ تن رسیده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش طول عمر بیماران مبتلا به برخی سرطان‌ها با مصرف آسپرین