مرکز بهداشت خیرساز کهریزک 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


مرکز بهداشت خیرساز کهریزک 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری با اشاره به پیشرفت 96 درصدی پروژه خیرساز مرکز بهداشت و درمان این بخش از رفع مشکلات برق و گاز این مرکز خبر داد.

امین بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگا ر ایرنا افزود: با وجود روند پیشرفت مطلوب این طرح؛ متاسفانه به دلیل برخی بروکراسی های اداری، خدمات رسانی زیرساختی در حوزه برق و گاز این مرکز مشکلاتی ایجاد شده است که با پیگیری های صورت گرفته تلاش داریم ظرف مدت یک ماه این مشکلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: طبق توافق با شهرداری مقرر شده تا با صدور مجوز برای حفر و نصب تیر برق اقدامات لازم برای برق رسانی با قدرت ۱۰۰ آمپر به این مرکز بهداشت و درمان انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نگاه ویژه خیرین و دولت سرفصل مناسبی است که با امکان سنجی مدون بتوان برای تقویت حوزه های بهداشت و درمان این بخش محروم گام های اساسی برداشت.

بخشدار کهریزک گفت: ارتقا سرانه های بهداشت اولویت نخست بخشداری است؛ چرا که توجه به این سرانه ها نقش موثری در سلامت شهروندان دارد؛ از اینرو ضمن احصا چالش ها و مشکلات خانه های بهداشت در قالب کارگروهی ویژه، افتتاح چنین مراکزی نیز در دستورکار قرار دارد.

بابایی با اشاره به سرریز مشکلات پایتخت به کهریزک تاکید کرد: این بخش مظلوم واقع شده و با این حجم از مشکلات و معضلاتی همچون ورود ۴۰۰ میلیون مترمکعب روان آب، مجتمع آرادکوه، بهشت زهرا و غیره تاب فشارهای تهران را ندارد.

درمانگاه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیر بنایی یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۲ طبقه و ۵۲ اتاق ساخته شده و مجهز و مدرن همزمان بخش‌هایی مختلف از جمله بهداشت، درمان و آزمایشگاه را در خود دارد.
هم اکنون ساختمان این درمانگاه پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد دارد که با حل مشکل گاز و برق تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شب احیا در پادگان لشگرک