لبنیات چه تاثیری بر کاهش خطر دیابت و فشار خون دارد؟


لبنیات چه تاثیری بر کاهش خطر دیابت و فشار خون دارد؟
مصرف لبنیات باعث کاهش خطر دیابت و فشار خون می شود.

نتیجه یک بررسی نشان می دهد: مصرف شیر با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا مرتبط است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، یک تیم تحقیقاتی بین المللی در بررسی های خود به ارتباط میان مصرف میزان چشمگیری از لبنیات و کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا (Hypertension) پی بردند.

در این بررسی تحقیقاتی روی ۱۵۰ هزار نفر از ۲۱ کشور من جمله کشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی انجام گرفت. همینطور سن شرکت کنندگان متفاوت بود و بین ۳۵ تا ۷۰ سال سن داشتند.

دراین بررسی از شرکت کنندگان تقاضا شد تا به پرسشنامه ای در خصوص موادغذایی مصرفی در مدت یک سال جواب دهند. همینطور از این اشخاص تقاضا شد تا به سوالات مطرح در خصوص میزان مصرف لبنیات از قبیل شیر، ماست، پنیر و خوراکی های تولید شده با لبنیات پاسخ دهند.

لبنیات چه تاثیری بر کاهش خطر دیابت و فشار خون دارد؟

پژوهشگران وضعیت سلامت اشخاص شرکت کننده را ۹ سال بعد مجدد مورد بررسی قرار دادند. به گفته پژوهشگران این اشخاص بطور میانگین حدود ۱۷۹ گرم مواد لبنی در طول روز مصرف کرده اند همینطور در این بررسی معلوم شد میزان مصرف مواد لبنی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی بیش از کشورهای آسیایی و آفریقایی است.

پژوهشگران یافته های حاصل شده را بررسی کردند و متوجه شدند: مصرف مواد لبنی با کاهش ۲۴ درصدی خطر سندروم متابولیک که شامل مجموعه ای از علائم خطرزا در بروز بیماری قلبی (heart disease) است، ارتباط دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

8 نکته برای حفظ سلامتی کودکان در آلودگی هوا + عکس