افزایش خطر ابتلا به کرونا در افراد چاق


افزایش خطر ابتلا به کرونا در افراد چاق
چاقی، خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

دانشمندان انگلیسی معتقد هستند اشخاص چاق و دارای اضافه وزن بیشتر در خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق آخرین مشاهدات دانشمندان انگلیسی، از هر ۱۰ شخص مبتلا به کرونا (corona) ، ۸ نفر جان خود را از دست می دهند. بر اساس آمار از هر ۱۰ جان باخته بیمار مبتلا به کرونا، ۶ نفر دارای اضافه وزن بودند.

این دانشمندان اعلام کردند که چاقی (Obesity) بیش از اندازه، خطر ابتلا به کرونا و جان باختن اشخاص را افزایش می دهد.

دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن می گویند:شرکت های تولیدکننده موادغذایی ناسالم و تنقلات مقصر هستند و باید پاسخگو باشند که با تبلیغ و بازاریابی فریبکارانه به سلامت جامعه آسیب وارد می کنند.

افزایش خطر ابتلا به کرونا در افراد چاق

این دانشمندان ادعا می کنند که شرکت های سازنده این نوع موادغذایی با تولید بیش از حد مواد خوراکی و نوشیدنی ناسالم سبب افزایش کالری و وزن اشخاص در جامعه میشوند و سرعت گسترش ویروس کرونا را افزایش می دهند.

اشخاص چاق و دارای اضافه وزن نسبت به افراد دارای تناسب اندام با تولید بیش از اندازه نوعی آنزیم به نام آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین (ACE۲) که در واقع دروازه ای برای ورود ویروس کووید- ۱۹ است، بیشتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

آنزیم ACE۲ در بیشتر نقاط بدن بالاخص در ریه (Lung) ها، رگ های خونی، قلب، روده و کلیه یافت می شود و با تأثیر بر غشای سلول (غشای پلاسمایی) این اندام ها میتواند در ورود ویروس ها من جمله ویروس کرونا نقش داشته باشد.

وزارت بهداشت و درمان انگستان با تجزیه و تحلیل آمار ها اعلام‌کرد که خطر ابتلا به بیماری کرونا در اشخاص دارای اضافه وزن ۴۴ درصد افزایش می یابد و در اشخاص چاق تقریباً ۲ برابر می شود.

بر اساس این گزارش بهتر است علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در ژریم غذایی خود نیز محدودیت هایی اعمال کرده تا از ابتلا شدن به این ویروس کشنده پیش‌گیری کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش طول عمر بیماران مبتلا به برخی سرطان‌ها با مصرف آسپرین