این نشانه ها خبر از بیماری ریوی می دهند


این نشانه ها خبر از بیماری ریوی می دهند
افرادی که دچار بیماری ریوی میشوند حتی در حین انجام فعالیت های سبک نیز دچار نفس تنگی می شوند.

ریه ها بعد از عمل دم، اکسیژن را به سمت جریان خون و در سراسر بخش های بدن هدایت می کنند و بدین ترتیب، این عضو در ادامه حیات نقش کلیدی بازی می کند.

به گزارش ایسنا، اکنون مردم دنیا با شیوع کروناویروس روبرو هستند. این ویروس باعث بیماری کووید- ۱۹ می شود، بیماری که عامل مشکلات تنفسی و آسیب دیدن ریه (Lung) است. کروناویروس جدید تهدید بزرگی برای افرادی است که از سیستم ایمنی قوی برخوردار نیستند. همینطور افرادی که دچار مشکلات ریوی هستند بیشتر احتمال دارد به این ویروس آلوده شوند.

در این شرایط آگاهی از نشانه های هشدار دهنده بیماری ریوی اهمیت بیشتری پیدا می کند. بسیاری از اشخاص دچار مشکلات تنفسی شده و تنها آنرا بخشی از فرآیند افزایش سن تلقی می کنند. هرچند، این وضعیت میتواند نشانه اولیه بیماری ریوی باشد. تشخیص بموقع این نشانه هشداردهنده میتواند در فرآیند درمان مفید باشد.

انجمن ریه (Lung) در ایالت متحده آمریکا فهرستی از نشانه های اولیه بیماری ریوی را منتشر کرده است. همان طور که پیشتر گفته شده نفس تنگی و سخت نفس کشیدن علائم اولیه بیماری ریوی است. این شکل از نفس تنگی با آنچه موقع فعالیت بدنی و ورزش کردن تجربه می کنیم متفاوت است. افرادی که دچار بیماری ریوی میشوند حتی در حین انجام فعالیت های سبک نیز دچار نفس تنگی می شوند.

این نشانه ها خبر از بیماری ریوی می دهند

خس خس کردن از دیگر نشانه های جدّی این بیماری است. خس خس کردن موقع تنفس به این مفهوم است که مجرای تنفسی دچار انسداد شده یا به میزانی باریک شده که امکان جابجایی راحت هوا وجود ندارد.

سرفه (cough) مزمن و تولید مخاط از دیگر علایم هشدار دهنده بیماری ریوی است که نباید نادیده گرفته شوند. وجود علایم سرفه (cough) که برای مدت یک ماه یا بیشتر درمان نشود میتواند نشانه ای از وجود مشکل در سیستم تنفسی باشد.

یکی دیگر از نشانه های بیماری ریوی وجود خون در خلط است. مشاهده این وضعیت همیشه نشانه یک مشکل تنفسی جدّی به حساب آمده است.

همینطور احساس درد مزمن در ناحیه قفسه سینه میتواند به مفهوم ابتلای شخص به بیماری ریوی باشد.

به گزارش مدیکال دیلی، طبیبان به اشخاص توصیه می کنند در صورت مشاهده هر یک از این علایم یا تمامی آنها به مراکز درمانی مراجعه کرده تا با درمان بموقع از وخیم تر شدن بیماری پیش‌گیری کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش خطر سکته مغزی در کودکان مبتلا کووید-19