رونق صنایع دستی سمنان در کرونا با 400 پروانه فعالیت کارگاهی


رونق صنایع دستی سمنان در کرونا با 400 پروانه فعالیت کارگاهی

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در دوره شیوع کرونا 400 پروانه فعالیت کارگاهی و مشاغل خانگی صنایع دستی تمدید و یا صادر شد.

مهدی جمال روز شنبه در جریان بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان مهدیشهر با اشاره به سرعت بخشیدن اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به صدور و تمدید بیش از ۴۰۰ پروانه فعالیت کارگاهی تولیدی و مشاغل خانگی در زمان شیوع کرونا، افزود: توسعه صنایع دستی زمینه ساز افزایش اشتغال و رشد اقتصادی است.

وی یادآور شد: برنامه ریزی برای آموزش دوره‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی در استان سمنان امسال با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شرکت کردند و امسال تلاش می‌شود این تعداد به بیش از ۳۰۰ نفر برسد.

جمال با تاکید بر اینکه باید سهم مشارکت حضور فعال صنعتگران صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای افزایش یابد، افزود: حضور هنرمندان صنایع‌دستی به صورت اجرای زنده در نمایشگاه‌ها در معرفی هنر صنایع‌دستی و هنرمندان این استان موثر است.

او با اشاره به اهمیت فروش تولیدات صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی، گفت: هنرمندان صنایع‌دستی باید به صادرات محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: پرداخت تسهیلات به هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی منطقه ای و استانی در دوران پسا کرونا از جمله برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.

در این دیدار از فرحناز بیرقی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر در رشته گلیم و جاجیم تجلیل شد.

پنج هزار و ۴۲۳ هنرمند در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند، سفال و سرامیک، گلیم بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیور آلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن دوزی سنتی، نمدمالی، قلمزنی، حوله بافی و چرم دست دوز سنتی از مهم‌ترین رشته‌های بومی و فعال صنایع دستی استان سمنان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیبایی شکوفه‌های زیتون در سمنان