آغاز فعالیت مراکز اقامتی بهبود افراد معتاد در مازندران


آغاز فعالیت مراکز اقامتی بهبود افراد معتاد در مازندران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از آغاز فعالیت مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد معتاد در این استان طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احمد مظفری در جمع اعضای کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: هدف اصلی از ارائه داروهای آگونیست به افراد معتاد کاهش آسیب ها و تلاش برای جلوگیری از مصرف مواد صنعتی و پرخطر است.

وی افراد تحت پوشش مراکز درمان وابستگی به مواد با داروی آگونیست را بیش از 55 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا 419 مرکز در استان فعالیت می کنند که متادون، بوپر نورفین و اُپیوم را در اختیار افراد معتاد قرار می دهند.

مظفری بر تقویت فعالیت مراکز DIC برای کاهش آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر تاکید و خاطرنشان کرد: افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و محرکه، افزایش زندانیان ناشی از جرایم مرتبط با مواد مخدر و افزایش نرخ شیوع آن، کاهش سن اعتیاد و کشف بیش از 950 تن انواع مخدر در سال 98 در کشور برای همه مسئولان و مردم هشداری است تا معضل مواد مخدر را جدی بگیرند و برای مقابله با این منکر بزرگ قرن 21 با برنامه وارد میدان شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین در مورد ضرورت بازگشایی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی و مراکز اجتماع درمان‌مدار گفت: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا باید به آسیب های جدی مواد مخدر و اعتیاد هم توجه ویژه داشت و پذیرش جدید در مراکز اقامتی ماده 15 با نظارت علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی صورت پذیرفته و مدیران مراکز نیز با رعایت دقیق استانداردهای عملیاتی و اجرایی ضمن مراقبت از سلامت بیماران معتاد تمامی مفاد دستوالعمل را اجرا کنند.

وی در پایان از بازگشایی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد معتاد در مازندران با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا به زودی خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت