طرح احیا و بازسازی مرجان‌های خلیج فارس آغاز شد


طرح احیا و بازسازی مرجان‌های خلیج فارس آغاز شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح احیا و بازسازی مرجان‌ها در آب‎های محدوده جزایر خارگ و خارگو در خلیج فارس آغاز شد.

فرهاد قلی نژاد روز سه‎شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با حضور کارشناسان مجری و تحت نظارت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست بوشهر اجرا شده‌است.

وی بیان کرد: این طرح شامل چند مرحله است و پیش بینی شده ۲ سال به طول بینجامد که مرحله نخست فاز مقدماتی شامل بررسی وضع موجود و نمونه‌برداری‌های لازم است که با کاشت مرجان و پایش منطقه ادامه خواهد یافت.

قلی نژاد ادامه داد: مناطق مرجانی از مهمترین زیستگاه‌های موجود از نظر تنوع زیستی و تولیدات طبیعی است و حفظ سلامت آنها باعث تداوم چرخه حیات در دریاها و اقیانوس‌ها می‎‌شود و گونه‌های بسیاری از آبزیان به این مناطق وابسته هستند.

وی عنوان کرد: آب‌های پیرامون اثر طبیعی ملی خارگو و پناهگاه حیات وحش خارگ دارای زیستگاه‌های مرجانی است که به دلیل گرمایش جهانی و آسیب‌های مختلف از قبیل صید بی رویه و آلودگی صنایع در معرض تهدید است.

قلی نژاد افزود: پروژه احیا و بازسازی مرجان‌‏ها سعی در برگرداندن وضعیت کنونی و حفاظت بهتر از این منطقه حساس و مهم دریایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عشق دوست