ناشنوایان ورزشکار کرمانی به عنوان راهنمای سلامت شهروندی


ناشنوایان ورزشکار کرمانی به عنوان راهنمای سلامت شهروندی

کرمان - ایرنا - رئیس هیات ناشنوایان استان کرمان گفت: نمایشگاه تابستانی صنایع دستی کرمان در 40 غرفه به مدت 10 روز در محل هتل پارس کرمان برپا است و این در حالی است که سه نفر از ناشنوایان تحصیل کرده کرمان در کنار افراد شنوا به عنوان راهنمای سلامت شهروندی ایفای نقش می‌کنند.

حسین مولا روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این راهنمایان خدمات اطلاع‌رسانی در غرفه‌ها را به کم شنواها و افرادی که به زبان اشاره ناشنوایان آشنایی دارند، ارائه می‌دهند.
وی تصریح کرد: هر ساله در میان گردشگران و مسافرانی که به کرمان سفر می‌کنند، گردشگران ناشنوا نیز به چشم می‌خورند که خوشبختانه از نوروز۹۶ ارائه اطلاعات گردشگری توسط راهنمایان گردشگری ناشنوا به این عزیزان آغاز شد .
مولا گفت: با توجه به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری متنوعی است، مطمئنا قشرهای مختلف گردشگران و مسافران را می‌تواند به سوی خود جلب کند.
رییس هیئت ناشنوایان استان کرمان تاکید کرد : در تلاشیم از حضور این افراد توانمند در میادین مختلف شغلی استفاده کرده تا هم باعث رشد آنها شده و هم شهروندان به توانمندی آنها اعتماد کنند و فاصله اندکی که بین آنها و جامعه ایجاد شده است را کم کنیم .
مولا افزود : بازدید کنندگان از ساعت ۱۸ تا ۲۳ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند از این‌ نمایشگاه بازدید کنند.
وی گفت : این افراد دوره‌های راهنمای گردشگری را در سال‌های گذشته دیده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف اتوبوس در جاده شهربابک - سیرجان 22 زخمی به جای گذاشت