امام جمعه مهریز: کاهش فشار اقتصادی در گرو حذف واسطه گری است


امام جمعه مهریز: کاهش فشار اقتصادی در گرو حذف واسطه گری است

یزد- ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: برای کاهش فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف جامعه باید مسوولان به فکر برنامه‌ریزی و تلاش برای بهبود زندگی مردم و نیز حذف واسطه ها در فعالیت بازار و کسب و کارها باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی عصر سه‌شنبه در دیدار رییس اتاق اصناف و مسوولان اتحادیه‌های صنفی شهرستان افزود: افزایش نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات به مردم و رعایت انصاف در خرید و فروش باید فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: اصناف در جامعه اسلامی نقش مهمی در امور اقتصادی دارند و با فرهنگ سازی و حمایت از خرید و تولیدات بومی می‌توان رشد قابل توجهی از رونق بازار در سطح شهرستان را مشاهده کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: باید مسوولان با برنامه‌ریزی اصولی برای کمک به کسبه آسیب‌دیده در شرایط کرونا و تولید و اشتغال بیشتر وظایف خود را انجام دهند.

به گفته محی‌الدینی، گرانی‌های اخیر فشار مضاعفی را بر اقشار مختلف و ضعیف جامعه وارد کرده و آسیب‌های جدی به همراه داشته و باید برای حل مسائل اقدام کرد.

امام جمعه مهریز با تبریک دهه کرامت از تلاش و همراهی اصناف و کسبه شهرستان در ایام مقابله با ویروس کرونا و کمک به مردم قدردانی کرد.

محی‌الدینی همچنین از شهروندان خواست برای جهش تولید و کمک به کسبه، اجناس مورد نیاز خود را از شهرستان تهیه کنند، که این کار نقش مهمی در توسعه منطقه دارد.

مهریز ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

دهه کرامت (اول تا یازدهم ذیقعده ، برابر سوم تا ۱۳ تیرماه ) از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) نامگذاری شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ١٢١ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۹ هزار و ۸۶۳ تن رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر سوم تیر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ٢٣۴ تن در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد:تاکنون ١۶٩ هزار و ١۶٠ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ٨۴۶ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۴٧۵ هزار و ٣٣١ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم