آموزش دانش آموزان اردکان در فضای مجازی گسترش می‌یابد


آموزش دانش آموزان اردکان در فضای مجازی گسترش می‌یابد

یزد - ایرنا - رییس شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش اردکان با تاکید بر برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت‌ فضاهای آموزش مجازی شهرستان در سال تحصیلی 1400- 1399 خورشیدی گفت: هدف ما با توجه به شرایط بهداشتی جامعه گسترش مطالب آموزشی با کمک شبکه های اجتماعی رسمی است. ‌

بهروز شهابی زاد روز پنجشنبه در نشست شورای منطقه ای آموزش و پرورش اردکان افزود: مدیران صنایع و کارخانه ها نسبت به رفع کمبودهای موجود در حوزه فضاهای آموزشی با مسوولان همکاری کنند.
‌فرماندار اردکان با بیان اینکه در طرح تفصیلی، زمین‌هایی برای کاربری آموزشی تعریف شده است که بخشی از آن‌ها کارشناسی‌شده نیست، تصریح کرد: از ساخت مدارس توسط بخش خصوصی و خیری استقبال و روند اداری آن ‌را تسهیل می‌کنیم.
وی یادآور شد:‌ ساخت چند مدرسه ۱۲ کلاسه آغاز شده است و مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان در سال‌های آینده رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه اولویت ثبت‌نام دانش آموزان با افراد بومی است، اظهارکرد:‌ تامین تجهیزات آموزش ‌و پرورش از ۱۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان در هر مقطع کاهش یافت، بقیه مبلغ باید از طریق کمک‌های غیردولتی تأمین شود.

فرماندار اردکان در این مورد توضیح بیشتری نداد و در ادامه اظهار کرد: ‌حتی اگر آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید مجازی شود؛ ناگزیر به برگزاری کلاس‌های حضوری با تمهیدات خاص نیز خواهیم بود.

همچنین ابوالفضل کارگر رییس آموزش و پرورش اردکان تصریح کرد: پروژه مهر به منظور آماده سازی مدارس از لحاظ زیرساختی و به منظور استفاده از فضای مجازی در این شهرستان اجرا می شود .

وی افزود: با هماهنگی فرمانداری نسبت به آماده سازی و اضافه کردن کلاس های درس اقدامات لازم انجام می شود، افزود: برای آماده سازی معلمان در فضای مجازی دوره های توانمندسازی آنها برگزار می شود .

اردکان با ۱۳۹ واحد آموزشی حدود ۲۰ هزار دانش آموز دارد که سال آینده هزار و ۲۰۰ تن به این تعداد افزوده می شود.

مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرپرست فرمانداری مهریز:حماسه نهم دیماه نماد میثاق امت با ولایت است