نرخ رشد جمعیت نایین پایین ‌تر از برنامه تعیین شده است


نرخ رشد جمعیت نایین پایین ‌تر از برنامه تعیین شده است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان نایین زیر یک است در صورتی که طبق برنامه از پیش تعیین شده این نرخ باید 2/1 درصد باشد.

حسین غفرانی کجانی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال نایین در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال ۹۸ جمعیت نایین چهل هزار و ۵۴ نفر برآورد شد و تعداد ولادت در این شهرستان ۴۵۷ نفر و در سال قبل از آن(۹۷) ۵۴۷ نفر بود که کاهش ۶/۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: از سال ۶۴ تاکنون رشد جمعیت تا ۱۵ سال، نصف و جمعیت بالای ۶۰ سال دو برابر شده است که این امر به بحث تنظیم خانواده و سیاست‌های سلبی پایان دهه ۶۰ بازمی‌گردد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان نایین ۱۵ تا ۶۵ ساله هستند و نسبت فوت در سال ۹۸ به سال ۹۷ تقریباً برابر بوده است.

وی همچنین گفت: تاکنون ۸۴ درصد از مردم شهرستان نایین برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند و هنوز حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این شهرستان از کارت‌های ملی قدیمی استفاده می کنند که درخواست می‌کنیم با همراهی مسوولان، این افراد شناسایی و نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

غفرانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ساختمان اداره ثبت احوال نایین در شأن مردم این شهرستان نیست و مجوز تخریب آن گرفته شده و انتظار داریم با کمک مسوولان شهرستان و تامین اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی، این ساختمان تخریب و ساختمان جدیدی برای اداره ثبت احوال نایین احداث شود.

وی همچنین اظهار داشت: ظرفیت‌های قابل توجهی توسط ثبت احوال ایجاد شده است به گونه‌ای که در ۲۰۰ نقطه استان به صورت برخط توسط ثبت احوال خدمات رسانی انجام می‌شود و آرشیو یکپارچه الکترونیکی که در کشور برقرار شده، این امکان را به هر ایرانی می‌دهد تا در هر نقطه از کشور، خدمات ما را دریافت کنند.

فرماندار شهرستان نایین نیز گفت: وقتی شرایط اقتصادی مردم مطلوب باشد زاد و ولد هم افزایش خواهد یافت اما در این سال‌ها به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه و تنگناهای اقتصادی، شاهد فشار مضاعف بر مردم بوده‌ایم.

محمدحسین نصرتی افزود: نگاه ما در سطح ملی باید به سمت رفاه مردم برود و در عین حال نگاه به فرزندآوری باید توام با روزی ده بودن خدا باشد همانگونه که در آموزه‌های دینی ما نیز به آن تاکید شده است اما در بحث کاهش زاد و ولد در شهرستان‌هایی مثل نایین نکته‌ای که قابل ذکر است همان بحث رفاه اجتماعی است.

اداره ثبت احوال نایین در سال ۱۳۰۸ تاسیس و از آن سال تاکنون بالغ بر ۱۴۰ هزار سند ولادت و سند فوت صادر شده است.

شهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرف اصفهان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اختصاص140میلیارد ریال در سال 98 برای رفع ریزگردهای استان اصفهان