گلایه مردم نسبت به وضع گرانی ها به حق و واقعی است


گلایه مردم نسبت به وضع گرانی ها به حق و واقعی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و گلایه به حق مردم در نابسامانی قیمت‌های مسکن، خودرو، اقلام ضروری و اجاره بها خواسته‌ای به حق و واقعی است، از مسئولان امر اتخاذ تدبیر و مدیریت قوی‌تری را خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه های نمازجمعه شهر همدان، با اشاره به اینکه با گذشت حدود چهارماه از شیوع کرونا و گرفتاری جامعه بشری و کشور ما، اظهارکرد: باید از زحمات تمامی عزیزان در ستاد پیشگیری از کرونا، مسئولان، ستادهای مردمی، همراهی مساجد، ائمه جمعه، هیئات مذهبی، سپاه، بسیج و همه ارگان‌ها که با ایجاد یکپارچگی و انسجام بسیار زیبایی کم سابقه در این عرصه زحمات فراوانی کشیدند، قدردانی و تشکر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز کرونا تمام نشده و نیاز است همچنان مراقیت‌های بهداشتی را رعیات کنیم، گفت: در بعضی از مراسمات عروسی مشکلاتی از این حیث ایجاد شده است و در این مراسمات افرادی به کرونا مبتلا شدند بنابراین از مردم عزیز می‌خواهیم همچنان به مراقبت‌های خود و رعایت پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با ویروس ادامه دهند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران از استاندارد جهانی آن بیشتر است،خاطرنشان کرد: میزان مصرف استان همدان در بعضی از موارد از میانگین کشوری بیشتر است. باوجود بارندگی‌های خوبی که در سال جاری در استان داشتیم از شرایط آبی خوبی برخوردار هستیم این درحالیست که در شرایط کرونایی مصرف آب حدود 30 درصد افزایش یافته که همراهی و صرفه جویی مردم را می‌طلبدهمچنین مصرف انرژی در ادارات دولتی نیازمند مراقبت و توجه بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در هفته قوه قضائیه یاد شهید بهشتی را گرامی می‌داریم، ادامه داد: شهید بهشتی بسیار خوش فکر و خوش فهم و در درایت و مدیریت خوش نام بود.

وی همچنین با بیان اینکه عملکرد قوه قضائیه در رویکرد مبارزه با فساد، به ویژه فسادهایی که از جانب برخی از مسئولان انجام می‌گیرد، قابل توجه و قابل تقدیر است، اظهارکرد: این رویکرد اتخاذی از جانب قوه قضائیه در برخورد با افرادی که فساد و رانت خواری می‌کنند امیدوارکننده است. قوه قضائیه باید به گونه‌ای عمل کند که مفسدان احساس امنیت و آرامش نکنند؛ باید بدون رودربایستی باقدرت و شهامتی بسیار با متخلفان و مفسدان برخورد شود به گونه‌ای که هیچ مسئولی جرئت تخلف کردن را نداشته باشد.

شعبانی موثقی اقدام بدون ترس و بدون توجه به باندهای قدرت را از ویژگی‌های بارز قوه قضائیه تراز اسلامی عنوان کرد و افزود: با متخلف، مفسد و آن کسی که به کشور خیانت می‌کند و در لباس بزرگان و در برخی از منصب‌های حکومتی باید با قاطعیت برخورد شود.

وی با بیان نکته اخلاقی به قضات، خاطرنشان کرد: کرامت مردم در دادگاه‌ها در حین رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنان حفظ شود به کونه‌ای که با مردم با احترام برخورد شود. حتی اگر کسی متهم باشد این حق وجود ندارد که به حقوق فرد جسارت و تندی صورت بگیرد و کرامت فرد خدشه دار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه گرانی‌های سرسام آور منجر به ناراحتی مردم شده است، افزود: قیمت مسکن، خودرو، اقلام ضروری، اجاره بهای منازل با بی ثباتی همراه شده است. نباید بی انصافی کنیم، مسئولان استانی زحمات بسیاری کشیدند و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به این مسئله ورود پیدا کردند و در حال برنامه ریزی برای کنترل شرایط هستند اما انصافا نیازمند مدیریت‌های قویتری هستیم.

وی همچنین ادامه داد: مجازات مسئولی که خیانت، فساد و اختلاس می‌کند مشخص است اما آن مسئولی که تنبلی و کوتاهی می‌کند در نزد خداوند متعال معاقب است. برخی از موارد که مردم تحت فشار قرار می‌گیرند از نتایج ناگوار آن می‌تواند منجر به بی اعتمادی شود بنابراین ما در مقابل این موارد پاسخگو هستیم که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است. گاهی موارد شاید در نرخ گذاری‌ها قانون رعایت نشود اما می‌شود با افزایش و تقویت نظارت‌ها آن را جبران کرد.

امام جمعه همدان بیان کرد: اینکه مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند و اینکه مردم از این میزان گرانی ناراحت باشند خواسته‌ای به حق است و انتظار مردم از وضعیت نابسامان بازار واقعی است. این انتظار وجود دارد که بازار به ثبات برسد و وضعیت متعادلی پیدا کند امیدواریم که مسئولان امر تمامی همت خود را در جهت سامان دادن هرچه بیشتر این بازار معطوف بدارند برای اینکه جانب حق و انصاف رعایت شود نیاز است که زحمات برخی مسئولان تشکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نقش مردم در شرایط اقتصادی نامناسب را اینگونه بیان کرد: باید در معاملات خود انصاف و اخلاق را رعایت کنیم همچنین باید در شرایط گرانی و مشکلات اقتصادی بیشتر از گذشته نسبت به یکدیگر رحم داشته باشیم. ما مردمانی هستیم که نوع دوستی خود را بارها به اثبات رساندیم؛ این مردم همان مردمانی هستند که در شرایط کرونایی کشور در رزمایش کمک‌های مومنانه خوش درخشیدند. در همین شهر میزان قابل توجهی از اجاره بهاها بخشیده شد همچنین کمک‌های مومنانه بسیاری اتفاق افتاد و خیرین و بازاری‌ها نیز به این عرصه خیرخواهانه ورود پیدا کردند بنابراین این مردم همان مردم هستند پس می‌توان با مراقبت بیشتر این فشار را تقسیم کنیم پس این فشار نباید فقط به مستاجر و خریدار وارد شود می‌شود با رعایت انصاف و رحم شرایط را آسان‌تر کرد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فقط برای تبریک گفتن و جشن گرفتن نیست، خاطرنشان کرد: دهه کرامت باید با کرامت بیشتری با یکدیگر برخورد کنیم در برخورد با مستاجر با کرامت برخورد کنیم. باید نسبت به یکدیگر رحم کنیم تا خداوند نیز به ما رحم کند همچنین نسبت به یکدیگر با اخلاق حسنه برخورد کنیم؛ امیدواریم تا در اسرع وقت این مشکلات تدبیر شوند.

شعبانی موثقی در ادامه حقوق بشر آمریکایی را صرفا ابزرای برای تحقق اهداف استکباری آمریکا دانست و گفت: عملکرد آمریکا در مقایسه با کشورهای افغانستان، یمن، عراق، بحرین و ایران امری مشخص و آشکار است ولی وقتی به رفتار آمریکا با مردمان خودش را که می‌نگریم وضعیت را بهتر درک می‌کنیم. برای دولت مرد آمریکایی خجالت آور است که سخن از حقوق بشر به میان آورد؛ کدام بشر؛ شما آمریکایی‌ها حقوق کدام بشر را رعایت کردید؛ شما در عراق، افغانستان، یمن، بحرین و دیگر کشورهای دنیا تنها به دنبال تجاوزگری و غارت منابع آنان هستید.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

/گزارش تصویری/ آیین حضوری شدن مدارس در همدان