کشت برنج در ایذه آغاز شد


کشت برنج در ایذه آغاز شد

اهواز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: کشت برنج در یکهزار هکتار از شالیزارهای سطح شهرستان آغاز شده‌است.

مصطفی هنرمندیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کشت برنج از دیرباز در شهرستان ایذه رواج داشته است و پس از چند سال خشکسالی، از سال گذشته حجم کشت برنج به مرز یکهزار هکتار رسید.

وی افزود: در سال گذشته از سطح هزار هکتار شالیزار زیر کشت برنج در ایذه مقدار چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع مختلف این محصول برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: امسال نیز بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت برنج اختصاص می یابد، بیشتر شالیزارهای ایذه در روستاهای سادات حسینی، غریبی‌ها، بخش سوسن و هلایجان قرار دارند.

وی افزود: ارقام تولیدی برنج در ایذه شامل چمپای محلی، عنبربو، هاشمی و گرده است که با توجه به سابقه این شهرستان در تولید برنج با کیفیت، بسیاری از تولیدات موقع برداشت و سر مزرعه به فروش می‌رسد.

هنرمندیان‌ با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه کشت محصولات تابستانه در سادات حسینی دهدز انجام شده است گفت: با بهبود وضعیت کانال‌ آب این منطقه، آب رسانی به شالیزارها در وضعیت بهتری انجام خواهد شد.

شهرستان ایذه با حدود ۵۳ هزار هکتار زمین کشاورزی که حدود ۲ هزار هکتار از آن به کشت‌ تابستانه اختصاص دارد از قطب‌های کشاورزی در شرق خوزستان است که مرکز آن در ۱۸۳ کیلومتری اهواز قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام همبستگی ارتش و ملت رژیم طاغوت را درهم شکست