مخازن 10 سد استان اردبیل برای آبزی‌پروری واگذار می‌شود


مخازن 10 سد استان اردبیل برای آبزی‌پروری واگذار می‌شود

اردبیل-0ایرنا-رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: این شرکت آبزی پروری در مخازن 10 سد استان را از طریق مزایده عمومی بصورت یکساله به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌کند. 

عباس جنگی مرنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سد کوهساره شهرستان اردبیل، سدهای پردستلو و لیکوان شهرستان کوثر، سدهای مزرعه جهان، قصابه، قره قیه و ینگجه شهرستان مشگین شهر و سدهای سقزچی، سربند و سوها در شهرستان نمین، ۱۰ سدی هستند که آبزی پروری در آنها واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه واگذاری آبزی پروری در ۱۰ سد مذکور از طریق درج در نشریات به اطلاع عموم رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند در مزایده مذکور شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر اولویت تامین آب آشامیدنی و بهداشتی در شهرها گفت: در این زمینه هیچ محدودیتی در جهت تخصیص آب خام به شرکت آب و فاضلاب استان وجود ندارد.

جنگی مرنی بیان کرد: این شرکت آمادگی دارد در صورت ارائه درخواست از طرف شرکت آب و فاضلاب برای حفر و کف شکنی چاه، لایروبی چشمه، چاه و قنات به منظور تامین آب آشامیدنی روستاها در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز های لازم اقدام کند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های بعمل آمده جهت لایروبی و ساماندهی رودخانه بالهارود گرمی مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار شروع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از رهاسازی آب از سد سبلان مشگین‌شهر برای تامین آب شرب و نیازهای کشاورزی و معیشتی روستاهای حاشیه رودخانه دره رود خبر داد و گفت: برای رفاه حال روستاهای حاشیه رودخانه دره رود به میزان ۶ متر مکعب بر ثانیه آب از سد سبلان آب رهاسازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت