25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قم سنجش می‌شوند


25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قم سنجش می‌شوند

قم- ایرنا- رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: امسال 25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 23 پایگاه این استان توسط کارشناسان، سنجش سلامت می‌شوند.

هاجر شعاعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: این طرح از ۲۱ تیرماه جاری آغاز می‌شود، تا ۲ ماه ادامه دارد و با توجه به شرایط حاکم در جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ احتمال تمدید طرح وجود ندارد.

وی با بیان این‌که روند اجرای سنجش نوآموزان همانند سال‌های گذشته می‌باشد، بیان کرد: خانواده‌ها با مراجعه به مدارسی که قصد ثبت‌نام فرزندان خود را دارند، نوبت سنجش را دریافت و در وقت مقرر به پایگاه‌ها مراجعه می‌نمایند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد: درتاریخ مشخص‌شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند و ماسک و دستکش به همراه داشته باشند و یکی برای جلوگیری از تجمع افراد فقط یکی از والدین همراه کودک باشد.

شعاعی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در مناطق کهک و جعفریه پایگاه ثابت راه‌اندازی می‌شود تا خانواده‌ها زحمت آمدن به شهر قم را متحمل نشوند؛ در هر کدام از نواحی شهر قم نیز ۲ تا سه پایگاه فعال خواهد بود.

وی با بیان این‌که پارسال ۳۶۰۰ نوآموز در قالب طرح سنجش پیش‌دبستانی غربالگری شدند و نیازی به سنجش مجدد ندارند، گفت: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۸ هزار نوآموز وارد مقطع پیش‌دبستانی و اول دبستان شوند، ‌طرح سنجش برای حدود ۲۵ هزار نوآموز دیگر انجام خواهد شد.

به گفته وی، در پایگاه‌های اولیه نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، بهداشت دهان، دندان و مو، قد و وزن و آمادگی تحصیلی غربالگری می‌شوند و کودکانی که در غربالگری اولیه بتوانند مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند به مدرسه عادی معرفی می‌شوند و سایر نوآموزان که مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه تخصصی معرفی خواهند شد.

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی قم اضافه کرد: ۲ پایگاه تخصصی در سطح استان فعال خواهد شد تا مسائل نوآموزان مشکوک به مشکل را بررسی و اقدامات درمانی آن‌ها را پیگیری نماید.

به گفته وی، پارسال ۲۳ هزار و ۴۷۵ نوآموز بدو ورود به دبستان و سه هزار و ۴۰۵ نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی سنجش شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۳ نوآموز بدون مشکل در مدارس عادی ثبت‌نام شدند و چهار هزار و ۴۴۲ نوآموز نیز مشکوک به مشکل بودند که پس از ارزیابی‌های تخصصی ۲۹۵ نوآموز به مدارس استثنایی معرفی شدند.

در سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۶۱۹ دانش‌آموز در ۲۴ مدرسه استثنایی و مرکز مشکلات ویژه یادگیری قم تحصیل می‌کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آرامش‌ و امنیت زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌کند