مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ملاک عمل در ساماندهی پادگان تاریخی 07 خرم آباد


مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ملاک عمل در ساماندهی پادگان تاریخی 07 خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: مصوبه شورای عالی شهرسازی ملاک عمل در آزادسازی و ساماندهی پادگان تاریخی 07 خرم آباد است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان؛ سید امین قاسمی افزود: ساماندهی پادگان تاریخی ۰۷ خرم آباد با توجه ثبت این پادگان در فهرست آثار ملی، تنها با در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی قابل اجرا خواهد بود.

وی بیان کرد: مجموعه بناهای واقع در پادگان ۰۷ از سلسه بناهای به جا مانده از دوران پهلوی اول در شهر خرم آباد است که با کاربری نظامی احداث شده اند و حفاظت از آنها به عنوان بخشی از تاریخ شهر و همچنین بازخوانی سبک معماری زمان خود که دارای ویژگی های خاصی بوده، بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی با اشاره به اینکه این مجموعه با نام محوطه و مجموعه بناهای پادگان ۰۷ خرم آباد به شماره ۳۱۵۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه این اثر با پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی استان طرح ساماندهی این مجموعه ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان تصریح کرد: تمامی طرح های قابل اجرا بایستی با توجه به ضوابط و مقررات میراث فرهنگی و بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شود و در این زمینه با شهرداری خرم آباد نیز مکاتباتی صورت گرفته است.

۴۶

کد خبر 1409185

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش 43 درصدی قیمت نان در استان لرستان