تاکید امامان جمعه اصفهان بر ضرورت همراهی مجلس با دولت برای حل مشکلات


تاکید امامان جمعه اصفهان بر ضرورت همراهی مجلس با دولت برای حل مشکلات

اصفهان- ایرنا- نمایندگان مجلس با دولت همراهی کنند، مجلس، توصیه‌های رهبری را اجرا کند و از حاشیه‌سازی به دور باشد، نمایندگان نباید در نطق خود به وزیران و رییس جمهوری توهین کنند و اولویت مجلس حل مشکلات کشور باشد از محورهای خطبه‌های نمازجمعه این هفته در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان بود.

سمیرم

امام جمعه سمیرم از نمایندگان مجلس یازدهم خواست با همراهی خود، دولت را در سال پایانی خدمت و برای کمک به حل مشکلات مردم، یاری دهند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب‌ اسلامی این شهر اظهار داشت: مشکلات بویژه در حوزه اقتصادی، کمرشکن و سخت‌تر شده که نیازمند همکاری نمایندگان مردم با دولت مستقر است.

به گفته وی، رهبر حکیم انقلاب در سخنانشان مشکلات فراوان اقتصادی کشور را به بیماری تشبیه کردند که چیره شدن بر این بیماری تنها با توکل بر خدا، روحیه جهادی و کار مُداوم برای مردم ممکن است.

خطیب جمعه سمیرم به مشکلات عمده مردم بویژه در بخش اشتغال و گرانی اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت بررسی کنند که چطور می‌توانند اشتغال بیشتری ایجاد یا مشکل مسکن و ازدواج جوانان را حل و فصل کنند.

حجت‌الاسلام دهقانی فیروزآبادی، استیضاح رییس جمهوری در این زمان و در سال پایانی عمر دولت را نادرست دانست و تاکید کرد: امروز باید همه توان و ظرفیت خود را برای حل مشکلات بکار بگیریم و از حاشیه‌ها پرهیز کنیم.

نایین

امام جمعه موقت نایین گفت: مجلس شورای اسلامی، توصیه‌های رهبری را اجرا کند و از حاشیه‌سازی به دور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه نایین این هفته در امامزاده سلطان سیدعلی(ع) این شهر با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم قویترین و انقلابی‌ترین مجلس در دوران انقلاب است چرا که جوانان و مدیران پرسابقه و نیروهای پرانگیزه در آن حضور دارند.

وی تاکید کرد: اقدام مهم و اولویت مجلس یازدهم باید معیشت و حل مشکل گرانی در جامعه باشد زیرا حاشیه‌سازی، این مجلس را از متن دور می‌کند.

وی به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: ۱۲ میلیون دختر و پسر ایرانی در آستانه ازدواج هستند اما بدلایل اقتصادی و عرف‌های نامتعارف همچون مهریه سنگین و جهیزیه‌ قادر به انجام این سنت نیستند.

شفیعی تصریح کرد: دولت باید قدمی در راستای رفع مشکلات اقتصادی جوانان و تحقق این سنت حسنه در کشور بردارد.

امام جمعه موقت نایین به روز شورای نگهبان به عنوان یک نهاد برجسته انقلابی اشاره و اضافه کرد: این شورا مرزبان دین و اسلام است و اجازه ورود نفوذی‌ها را نمی‌دهد و قوانین مجلس شورای اسلامی را به منظور تابع شرع بودن، تایید می‌کنند.

به گفته وی، یکی از کارهای بزرگ شورای نگهبان این است که اجازه نمی‌دهد انقلاب اسلامی ایران به دست نااهلان بیفتد.

اردستان

امام‌جمعه اردستان ببا اشاره ه سخنان رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان‌ دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه اکید فرمودند که نمایندگان نباید در نطق خود به وزیران و رییس جمهوری توهین کنند یا بدون‌ اطلاع کافی مطالبی را بیان نمایند که به صلاح کشور و مورد رضای مردم نباشد؛ بلکه باید مشکلات فراوان کشور را حل کنند و دچار حاشیه، جناح و گروه‌بندی‌های سیاسی نشوند و کاری نکنند که دشمنان را شاد سازند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع این شهر افزود: ایشان با تیزبینی از این مجلس به عنوان مجلسی انقلابی، کارآمد و منحصربفرد نام بردند که باید کارهای اساسی زیادی را انجام دهند.

خطیب جمعه اردستان همچنین با اشاره به سالروز ازدواج امام علی‌(ع) و حضرت زهرا (س) گفت: خانواده‌ها و مسوولان باید زمینه ازدواج‌ آسان و پایدار جوانان را فراهم کنند و در این امر خدایی کوشا باشند.

تصریح کرد: نباید موضوع اشتغال و ازدواج جوانان را ساده گرفت و به حرف و وعده قانع شد، بلکه باید موانع را برطرف کرد و زمینه این کار را فراهم ساخت.

وی یادآور شد: این خطاب قرآن است که افراد دارای مسوولیت باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند و با فرهنگ‌سازی در کاهش تشریفات و ایجاد اشتغال به این امر مهم سرعت دهند.

امام‌جمعه اردستان اضافه کرد: مسوولان از این حرف ناراحت نشوند، اگر می‌گوییم‌ شما باید انجام دهید؛ زیرا شما هرچه می‌گویید مردم اطاعت می‌کنند و شاهد موضوع جنگ، بحران‌ها و شیوع ویروس کروناست که هر چه مسوولان گفتند، مردم اطاعت کردند.

دهشیری تاکید کرد: مسوولان هم بر این اساس باید مشکل زمین، مسکن و اشتغال را وظیفه‌شان است، حل کنند و موانع را بردارند تا جوانان یک زندگی آسان و پایدار داشته باشند.

آران و بیدگل

امام‌جمعه آران و بیدگل با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان مجلس جدید را مجلسی قوی و جوانگرا برشمردند که باید اولولیت آنها حل مشکلات اقتصادی و مهم کشور باشد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ضروری است که نمایندگان مسائلی از جمله تورم و گرانی را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: ضروری است نماینده محترم شهرستان آران و بیدگل نیز حل نواقض و مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان را در اولویت قرار دهد تا در وضعیت شیوع ویروس کرونا، منطقه به بهترین شکل مدیریت شود.

امام‌جمعه آران و بیدگل یادآور شد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب بدنبال توطئه در کشور بودند که ضروری است جوانان خیلی دقت کنند تا در دام توطئه‌های آنها قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: دشمنان در فضای مجازی بدنبال طرح توطئه و مسائل تفرقه‌ برانگیز هستند و منجمله در روزهای گذشته با ایجاد شُبهه در قرارداد ایران و چین که باید از آنها پرسید چرا دلسوز ما شده‌اند.

سلیمانی همچنین به حادثه آتش‌سوزی در ناو آمریکایی اشاره و تصریح کرد: دوران بزن و در رو تمام شده است؛ آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌سوزی در نیروگاه نطنز رجزخوانی می‌کردند اما همه دیدند که آتش دامن آنها را هم گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روضه های خانگی در اصفهان