مدیر آموزش و پرورش بافق: 35 درصد مدارس شهرستان نیاز به بازسازی دارد


مدیر آموزش و پرورش بافق: 35 درصد مدارس شهرستان نیاز به بازسازی دارد

یزد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بافق با بیان اینکه 35 درصد از 70 مدرسه فعال این شهرستان فرسوده و نیاز به بازسازی دارد، گفت: 90 درصد این واحدها در حوزه شهری قرار دارد ،انتظار می رود برای بازسازی و مقاوم سازی دیگر فضاهای آموزشی اقدام لازم انجام شود.

محمدرضا قاسم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ،ابراز امیدواری کرد که با کمک خیران بتوانیم آموزش و پرورش را از لحاظ فضای آموزشی به سطح مطلوبی برسانیم ، ضمن اینکه مقاوم سازی اهمیت بیشتری دارد چرا که با هزینه کمتری می توان تعداد بیشتری از مدارس را به چرخه آموزشی بازگرداند.

این مسوول اضافه کرد: البته مقاوم سازی مدارس بستگی به نظر کارشناسان و محکم بودن شالوده بنای آن دارد ، در غیر این‌صورت به خاطر جلوگیری از ریزش و حفظ جان دانش آموزان، مدارس فرسوده به ترتیب اولویت بازسازی می‌شود.

به گفته وی تفاهم نامه ساخت یک واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس با مساحت حدود ۲ هزار مترمربع با همکاری یکی از شرکت های معدنی بافق و آموزش و پرورش دیروز( یکشنبه) به امضا رسید و عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شد.

قاسم زاده افزود: این تفاهم نامه گام موثری در ساخت یک فضای آموزشی مناسب و مطلوب است و بخشی از مسایل و چالش‌های فضای آموزشی شهرستان بافق را رفع می‌کند.

وی هزینه ساخت این مدرسه خیری را تا سقف سفت کاری سه میلیارد تومان ذکر کرد که تکمیل ساختمان آن از سوی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد انجام می شود.

وی ، با اشاره به جایگاه والای تعلیم و تربیت و مدرسه سازی به عنوان باقیات الصالحات گفت: طی سال های اخیر در زمینه مدرسه سازی و مرمت مدارس گام‌های جدی و موثری در شهرستان برداشته شده که در این امر مهم تلاش خیرین مدرسه ساز قابل تجلیل است.

مدیرآموزش و پرورش بافق مدرسه سازی را به نوعی، ترویج فرهنگ علم و دانش تشبیه کرد و گفت: این موضوع از صدر اسلام مورد تاکید بزرگ معلم عالم هستی حضرت محمد مصطفی (ص) بوده است.

همچنین یک مدرسه فضای آموزشی در بافق در زمینی به مساحت چهار هزار و ۶۶۰ مترمربع و با زیربنای ۸۵۶ مترمربع دارای ۶ کلاس درس، یک سالن ، سه هزار و ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی و ۲۹۰ متر طول حصارکشی آن است توسط موسسه بنیاد برکت با هزینه ۳۸۴ میلیارد تومان سه سال پیش ساخته شد.

در ۲ سال اخیرهم ساخت سه مدرسه خیری با ۱۸ کلاس درس، تکمیل سه مدرسه نیز از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق و شرکت‌های زیرمجموعه، واحدهای صنعتی و بنیاد برکت و امضا تفاهمنامه ساخت مدرسه با ۱۲ کلاس درس به نام مرحوم «محمدحسین رضاییان بافقی» در تیرماه جاری از اقدامات خداپسندانه خیران شهرستان است.

۱۱ هزار دانش آموز در ۷۰ مدرسه بافق مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰ مدرسه با ۳۰۰ دانش آموز در مناطق روستایی شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

مجموع دانش آموزان یزد که در سال تصحیلی ۹۹- ۹۸ در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند حدود ۲۷۰ هزار نفر اعلام شد که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر آنها فرزندان شهروندان خارجی مقیم استان هستند که اغلب آنها فرزندان مهاجران افغان می باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


20 متن و پیام تبریک تولد پسرم