سهمیه لیگ قهرمانان اروپا 2020/21 | با وضعیت فعلی لیگ ها، کدام باشگاه ها سهمیه می گیرند؟


سهمیه لیگ قهرمانان اروپا 2020/21 | با وضعیت فعلی لیگ ها، کدام باشگاه ها سهمیه می گیرند؟

استانبول باشاک شهیر برای اولین بار حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهد کرد. اکنون تکلیف 21...

با مشخص بودن نحوه برگزاری و کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در فصل 2020/21، به بررسی تیم هایی که با شرایط موجود قادر خواهند بود در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا به میدان روند، می پردازیم.

به گزارش طرفداری، 26 تیم به صورت مستقیم سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهند آورد. این 26 سهمیه شامل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز می شود. 6 سهمیه دیگر از طریق دیدارهای مقدماتی به دست خواهد آمد. فعلاً 21 تیم حضورشان در فصل آتی مسابقات قطعی است که به صورت بولد شده در زیر مشخص شده است.

تیم هایی که در وضعیت فعلی در فصل 2020/21 لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهند بود
کشور باشگاه ها
اسپانیا رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، سویا
انگلیس لیورپول، منچسترسیتی، چلسی، لسترسیتی
ایتالیا یوونتوس، اینتر، آتالانتا، لاتزیو
آلمان بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، لایپزیش، مونشن گلادباخ
فرانسه پاری سن ژرمن، مارسی
روسیه زنیت سن پترزبورگ، لوکوموتیو مسکو
پرتغال پورتو
بلژیک کلوب بروخه
اوکراین شاختار دونتسک
ترکیه استانبول باشاک شهیر
قهرمانان لیگ‌های اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و روسیه به طور قطع در سید یک قرار خواهند گرفت. این شش تیم در کنار قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هشت سرگروه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020/21 را تشکیل خواهند داد. اگر قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا از طریق مسابقات لیگ موفق به حضور در سید یک شوند، به ترتیب قهرمانان پرتغال و بلژیک دیگر تیم‌های سید یک را تشکیل خواهند داد. بنابراین حضور رئال مادرید، لیورپول، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و زنیت در سید یک مسجل شده است.

اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا از طریق مسابقات داخلی موفق به کسب سهمیه شود، سهمیه مذکور به قهرمان هلند (آژاکس) به عنوان کشور رتبه یازدهم یوفا تعلق خواهد گرفت. اگر قهرمان لیگ اروپا از طریق مسابقات داخلی موفق به کسب سهمیه شود، سهمیه مذکور به تیم سوم فرانسه (رن) به عنوان کشور رتبه پنجم یوفا تعلق خواهد گرفت.

هیچ کشوری نمی تواند بیش از پنج سهمیه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد، بنابراین در صورتی که ناپولی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و آاس رم قهرمان لیگ اروپا شوند و از طریق مسابقات داخلی نیز موفق به کسب سهمیه نشوند، تیم چهارم لیگ ایتالیا از راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا بازمانده و به جای آن راهی لیگ اروپا خواهد شد.

همه این احتمالات در حالیست که تا پایان رقابت‌های لیگ در کشورهای مختلف هنوز چند دیدار باقی مانده است و تیم‌هایی که می‌توانند مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند ممکن است تغییر کنند.

تاکنون تکلیف سهمیه های کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، روسیه، پرتغال، بلژیک، اوکراین و ترکیه مشخص شده است. در کشور ایتالیا نیز فقط تکلیف یک سهمیه دیگر باقی مانده است که با توجه به فاصله لاتزیو با رقبا احتمالاً به این تیم خواهد رسید.

در کشور انگلیس رقابت سختی بین چلسی، لسترسیتی و منچستریونایتد برای کسب دو سهمیه باقیمانده لیگ برتر وجود دارد و با توجه به اینکه لسترسیتی در هفته آخر با منچستریونایتد بازی دارد، شانس چلسی برای کسب سهمیه خیلی زیاد است.

در کشور روسیه احتمالاً از بین لوکوموتیو مسکو و کراسنودار یک تیم سهمیه دوم را کسب خواهد کرد. در کشور پرتغال رقابت بین پورتو و بنفیکا خواهد بود و در کشور ترکیه احتمالاً سهمیه به استانبول باشاک شهیر یا ترابزون سپور خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

استانبول باشاک شهیر قهرمان سوپرلیگ ترکیه شد

پورتو قهرمان لیگ برتر پرتغال در فصل 20-2019 شد


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش