مناطق حاشیه‌ای البرز به کانون بسیاری از جرایم تبدیل شده است


مناطق حاشیه‌ای البرز به کانون بسیاری از جرایم تبدیل شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز نسبت به گسترش حاشیه‌نشینی در البرز ابراز نگرانی کرد.

جعفر داراب‌خانی روز دوشنبه ۳۰ تیرماه در یک نشست مطبوعاتی که در دادگستری البرز برگزار شد، با اشاره به تعداد بالای زندانیان البرز اظهار کرد: زندان‌های البرز ظرفیت پذیرش این تعداد زندانی را ندارد و جالب اینجاست که بسیاری از این افراد، زندانیان استان‌های دیگر از جمله تهران هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه وجود چهار زندان بزرگ در البرز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی را به همراه دارد، توضیح داد: موضوع خروج زندان‌ها از البرز باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و این مسئله با ریاست قوه قضاییه مطرح شده است.

وی با اشاره به ضرورت جداسازی متهمان با جرم های مختلف گفت: متهمان عادی و خطرناک باید از هم جدا باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با اشاره به اینکه برخی مناطق حاشیه‌ای استان کانون بسیاری از جرایم شده است، افزود: مجرمان ساکن در حاشیه شهرها وارد محیط‌های شهری و حتی استان‌های مجاور می‌شوند و به ارتکاب جرم می‌پردازند.

وی ضمن ابزار نگرانی از گسترش حاشیه نشینی در البرز افزود: باید شرایط ویژه البرز در بحث حاشیه نشینی با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

داراب‌خانی در ادامه با اشاره به رصد جرایم و تخلفات یازدهمین دوره انتخابات مجلس اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره کاهش ۲۰ درصدی جرایم را شاهد بودیم و موارد تخلفات بیشتر در زمینه تبلیغات و استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغ کاندیداها بوده و جرم‌های امنیتی رخ نداده است.

داراب‌خانی با اشاره به ضعف داده‌ای و آماری در البرز گفت: بسیاری از داده‌های آماری در استان مشخص نیست برای نمونه آمار اتباع خارجی به طور کامل ثبت نشده است.

وی در ادامه به وضعیت طلاق نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۱۴ درصد پرونده‌های طلاق منجر به صلح و سازش شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با این توضیح که قوه قضاییه در زمینه ارتباط با مردم و جذب سرمایه اجتماعی گامی مهم برداشته است، گفت: مطالبه گری درست و درج نقدهای عادلانه از سوی اصحاب رسانه به نمایندگی از جامعه باید مدیران را از حالت ایستایی به حرکت در آورد.

داراب خانی با تاکید بر اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها باید از توهین، افترا و نشر اکاذیب خودداری کنند، گفت: مطالبه گری از طریق قانون که قابلیت دفاع دارد باید در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران باید توسط رسانه‌ها رصد شود و تخلفات باید پیگیری شود، گفت: مدیران مربوطه در صورت اثبات تخلفات باید در این خصوص پاسخگو باشد.

داراب خانی در بخش دیگری به بحث پیش فروش ساختمان اشاره کرد و گفت: مردم باید در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشند آگاه سازی مردم با مقررات و قوانین باید یکی از اولویت‌های اهالی رسانه باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرزبا گلایه از برداشت بی رویه از چاه های استان توضیح داد: برداشت‌های بی رویه چاه‌های غیرمجاز وضعیت منابع زیرزمینی را به خطر انداخته است.

وی گفت: مدیریت منابع آبی برای نسل‌های آینده اهمیت بالایی دارد و منابع آبی صرفا به ما تعلق ندارد به همین دلیل رسانه ها و افکار عمومی باید این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

داراب خانی اضافه کرد: به خطر افتادن محیط زیست و یا سلامت روحی و روانی جامعه نیز از مواردی است که اگر دستگاهی در این خصوص قصور و یا کوتاهی کرده، رسانه‌ها باید آن را مطالبه گری پیگیری کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

310 تن شکر غیرقانونی در اشتهارد کشف شد