بزرگترین جنگل دست‌کاشت ایران در وضعیت مطلوب قرار گرفت


بزرگترین جنگل دست‌کاشت ایران در وضعیت مطلوب قرار گرفت

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: مجموعه جنگل قائم(عج) شهر کرمان به‌عنوان بزرگترین جنگل دست کاشت ایران، از سالیان گذشته با همت و دغدغه شهروندان و شهرداری در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

ایمان سیف‌الهی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت حفاظت از فضای سبز مجموعه شهرداری برای شهر کرمان و قرارگیری موقعیت بی‌نظیر آن در دامنه‌ کوه صاحب‌الزمان (عج)، افزود: جنگل قائم (عج) میراثی از گذشتگان است که برای ما به‌جا مانده و باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

وی از پاک‌سازی پردیسان قائم (عج) از علف‌های هرز، بوته و خار و خاشاک خبر داد و اظهار داشت: این اقدام توسط نیروهای خدمات شهری مناطق پنج‌گانه و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، جمعه سوم مردادماه انجام گرفت.

تلاش در پیشگیری از آتش‌سوزی فضای سبز کرمان

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان مساحت پردیسان قائم (عج) را ۲۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به گستردگی این جنگل و احتمال آتش‌سوزی، پاک‌سازی آن از مواد مستعد آتش‌سوزی از جمله برگ، بوته و شاخه‌های خشک در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام چندین‌مرتبه در طول سال انجام می‌شود، ادامه داد: برگ‌ها و سایر ضایعات گیاهی پس از جمع‌آوری، با کودهای معدنی و شیمیایی، فرآوری و غنی‌سازی و به خاک‌برگ و کود تبدیل می‌شود و جهت تقویت خاک، مجدد به فضای سبز باز می‌گردد.

سیف‌الهی آب‌رسانی بهتر به درختان را از دیگر مزیت‌های پاک‌سازی جنگل قائم کرمان از برگ خشک، بوته و خار و خاشاک عنوان کرد.

بزرگترین جنگل دست‌کاشت ایران در وضعیت مطلوب قرار گرفت

مشکل آب‌رسانی به جنگل قائم رفع می‌شود

وی در خصوص آبیاری جنگل قائم (عج) نیز گفت: اجرای چهار خط لوله برای آبیاری جنگل قائم (عج) در دستور کار است که با انتقال این خطوط تا آخر امسال، مشکل آب‌رسانی به پردیسان قائم (عج) تا حدودی برطرف می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان تأکید کرد: از شهروندان کرمانی تقاضا داریم که از ریختن زباله و آتش‌افروزی در جنگل قائم (عج) خودداری کنند.

مجموعه پردیسان قائم (عج) که در سال ۱۳۴۳ شکل گرفته، به‌عنوان بزرگ‎ترین جنگل دست‌کاشت ایران و یکی از تفرجگاه‌های مورد علاقه مردم محسوب می‌شود که فضای سبز این مجموعه و فرایند حفاظت از آن همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های دوستداران محیط زیست و شهروندان کرمانی بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اماکن و تفرجگاه های کرمان در روز طبیعت تعطیل است