ضریب نفوذ آب روستایی در چالدران به 90 درصد می‌رسد


 ضریب نفوذ آب روستایی در چالدران به 90 درصد می‌رسد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب چالدران گفت: ضریب نفوذ آب روستایی در این شهرستان با اتمام پروژه‌های در دست اجرا به 90 درصد می‌رسد.

علی حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبرسانی به ۱۶روستای چالدران طی تفاهم نامه با بنیاد علوی و آب و فاضلاب استان به صورت مشارکت ۵۰ درصدی صورت می گیرد که برای کل این پروژه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد، هشت روستا با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره آب و فاضلاب چالدران اضافه کرد: در این هشت روستا ۸.۵ کیلومتر شبکه خط انتقال، هشت کیلومتر شبکه داخلی، به‌سازی ۲دهنه چشمه، احداث ۲مخزن به ظرفیت‌های ۶۰ و ۴۰ مترمکعب انجام شده است.

وی ادامه داد: هشت روستای باقی مانده نیز در حال پیمان سپاری است که بعد از پیمان سپاری عملیات آنها آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها نزدیک به یک‌هزار خانوار با جمعیت چهار هزار نفر از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

در حال حاضر ۸۶ درصد از روستاییان چالدران از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند که با اتمام این طرح‌ها این میزان بهره مندی به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.




پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ماکو