اختصاص 500 واحد طرح اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان بینالود


اختصاص 500 واحد طرح اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان بینالود

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ساخت 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان شهر جدید بینالود اختصاص یافته است.

علی ابری اول روز دوشنبه در نشست تامین مسکن فرهنگیان فاقد خانه در قالب طرح اقدام ملی مسکن در بینالود افزود: این تعداد بخشی از سهمیه ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی سهمیه مسکن فرهنگیان شهرهای جدید گلبهار و بینالود در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: این سهمیه طی انعقاد تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی اختصاص یافته و پیرو آن فراخوانی تهیه و ثبت نام اولیه از متقاضیان انجام شده و لیست متقاضیان برای بررسی احراز شرایط در سامانه ثبت گردیده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال فرهنگیان از این طرح، پیش‌بینی می‌شود، سهمیه خراسان رضوی در ساخت مسکن برای فرهنگیان افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در این نشست گفت: با توجه به سهمیه اختصاص داده شده برای ساخت مسکن فرهنگیان در بینالود، ساز و کار انعقاد تفاهمنامه با انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن به منظور اختصاص واحدهای مسکونی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد فراهم شده است.

حمیدرضا یزدانی افزود: در صورت تامین منابع مالی لازم، شرکت عمران شهر جدید بینالود بسته‌های پیشنهادی خود را برای خانه دار کردن فرهنگیان با هر سطح توان اقتصادی ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرهنگیان به عنوان یک گروه مرجع موجب توسعه شهر جدید بینالود می‌شوند وشرکت عمران این شهر همکاری لازم را جهت ارائه خدمات ویژه به این قشر فرهیخته خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: سهمیه شهر جدید بینالود از طرح "اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" به منظور ساخت واحدهای مسکونی چهار هزار واحد است که در دو مرحله ساخته می‌شود.

در این مراسم ضمن بازدید مسوولان از برخی پروژه‌های مسکونی در حال ساخت در بینالود، انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن با ارائه اطلاعات واحدهای در دست احداث، آمادگی خود را برای واگذاری این واحدها به فرهنگیان در قالب طرح اقدام ملی مسکن اعلام کردند.

وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تفاهنامه‌ای با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده است که با تجمیع امکانات دو وزارتخانه، افراد واجد شرایط راحت‌تر صاحب مسکن شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!