(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید


(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید

همه گیری ویروس کرونا، تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و بحران اقتصادی بی سابقه، مبارزات انتخاباتی در آمریکا را پیچیده کرده است.

>> جو بایدن از معاون اوباما تا رقیب ترامپ
>> دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا
>> نمای کلی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
>> نقش سوپرپک‌ها در انتخابات آمریکا
>> بررسی مشکلات آمریکا از منظر نامزد‌های انتخابات

آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ «شیوع کرونا در آمریکا»، «مقابله با خشونت پلیس» و «رکود اقتصادی» به ملاکی برای رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات تبدیل شده است، اما در ظاهر بایدن توانسته در ایالت‌های تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات در دو موضوع نخست برای اولین‌بار از ترامپ پیشی بگیرد.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
۹۵روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تا امروز جمعه ، "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات رئیس جمهوری امریکا، بیش از ۸ درصد از "دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics)؛ ۴۹.۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که از جوبایدن حمایت می‌کنند و در مقابل۴۱.۶ درصد از دونالد ترامپ اعلام حمایت کرده‌اند.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
رسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی‌های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.
براساس نظرسنجی‌های اکونومیست (The Economist) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن ۴۸ درصد و ترامپ ۴۲ درصد، سی بی اس نیوز (CBS News) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۱ درصد، دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن ۵۵ درصد و ترامپ ۴۵ درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن ۴۵ درصد و ترامپ ۳۸ درصد، شبکه خبری فاکس نیوز (Fox News) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۱ در صد، شبکه خبری‌ای بی سی (ABC News) مشترک با روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) بایدن ۵۴ درصد و ترامپ ۴۴ درصد، شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۱ درصد، دانشگاه کوینیپیاک (Quinnipiac University) بایدن ۵۲ درصد و ترامپ ۳۷ درصد، شبکه خبری ان بی سی (NBC) مشترک با روزنامه وال‌استریت ژورنال (The Wall Street Journal) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۰ در صد را نشان می‌دهد.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
چالش‌های پیش روی ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات
شمار زیادی از آمریکایی‌ها می‌گویند این کشور در مقایسه با همه دوران‌های قبلی، در دوران ریاست جمهوری ترامپ، در حال حرکت در مسیر اشتباهی است.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
سخنان متناقض ترامپ درباره برگزاری انتخابات
رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از مطرح کردن پیشنهاد تعویق احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور اعلام کرد خواهان به تعویق افتادن انتخابات نیست.
رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از مطرح کردن پیشنهاد تعویق احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد خواهان به تعویق افتادن انتخابات نیست، اما همچنان نگران است که میلیون‌ها رای که از طریق پست ارسال می‌شود مشکل ساز شود.
مخالفت با عجیب‌ترین پیشنهاد انتخاباتی ترامپ
پیشنهاد ترامپ مبنی بر به تاخیر افتادن انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر با مخالفت وسیع و همه جانبه چهره‌های سیاسی و حقوقی مواجه شد.
به نوشته واشنگتن پست‏, پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به تاخیر افتادن انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر با مخالفت وسیع و همه جانبه چهره‌های سیاسی و حقوقی مواجه شد.
دونالد ترامپ پس از آنکه پیشنهاد داد انتخابات ماه نوامبر به تاخیر افتد و بدون هیچ مدرکی مدعی شد که رای گیری پستی در سطح وسیع یک «رخداد فاجعه بار» خواهد بود که منجر به تقلب در نتایج می‌شود‏‌, روز پنجشنبه با انتقاد‌های فوری از سوی طیف سیاسی در واشنگتن مواجه شد.
سایه بحران کرونا بر انتخابات آمریکا
در حالی که ۹۵ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، بروز بحران کرونا، محاسبات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ را برهم زده است.
براساس تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) بیماری کرونا تا کنون منجر به مرگ بیش از ۱۵۵ هزار نفر از شهروندان آمریکا شده است که اقتصاد این کشور را فلج کرده و در مورد سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری نیز تردید‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری پدید آورده است.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
گرچه بسیاری از نظرسنجی‌ها از محبوبیت بیشتر جو بایدن حکایت دارند، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که ترامپ در انتخابات روز سوم نوامبر از رقیب خود پیشی می‌گیرد. این ارزیابی، اما بر اثر شیوع کرونا اعتبار خود را از دست داده است.
ترامپ دل به آن بسته بود که شهروندان آمریکا شاهد پیروزی‌ها و موفقیت‌های او باشند؛ حال، اما همه چیز در گروی کارنامه او در مقابله با شیوع بیماری کرونا است.
ترامپ مسئول مرگ ده‌ها هزار نفر است
پزشک متخصص قلب و عروق و استاد دانشگاه جرج واشنگتن در گفتگو با شبکه سی ان ان، تأکید کرد: دونالد ترامپ که خودش در کاخ سفید در شرایطی کاملاً محافظت شده و منزوی قرار دارد و تمام اطرافیانش نیز مدام مورد تست کرونا قرار می‌گیرند، بار رفتار غیرمسئولانه اش، مسئول مرگ ده‌ها هزار تن در آمریکاست.
افزایش جان باختگان کرونا در آمریکا
شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در آمریکا با دست کم یک هزار و ۱۸۳ مورد افزایش به ۱۵۵ هزار و ۲۸۵ مورد رسید.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آمریکا روز پنجشنبه با دست کم ۶۷ هزار و ۷۸۳ مورد افزایش در مجموع به چهار میلیون و ۶۳۴ هزار ۹۸۵ مورد رسید.
کرونا هر دقیقه جان یک آمریکایی را می‌گیرد
ابراز نگرانی به جهش شیوع کرونا در آمریکا و ثبت ابتلای ۶۷ هزار آمریکایی به کرونا در یک روز.
آمریکا به نقطه شومی رسیده است
واشنگتن پست نوشت بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر مردند و هیچ پایانی برای این روند دیده نمی‌شود، آمریکا به نقطه شومی رسیده است.
چهار ماه بعد از گزارش اولین مورد تایید شده مرگ ناشی از کووید-۱۹ در کشور، تلفات ناشی از این بیماری، بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، به ۱۰۰ هزار و چهل و هفت نفر رسید. این آمار بیشتر از هر کشور دیگری در جهان، بیشتر از تلفات آمریکا در جنگ کره، جنگ ویتنام، یازده سپتامبر ۲۰۰۱ و کل این حملات است.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
سایه اعتراضات بر انتخابات آمریکا نزدیک به ۹۵ روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است که اعتراضات مردمی در شهر‌های مختلف این کشور تاثیر منفی بر موقعیت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا گذاشته است.
اختلاف پیشتازی بایدن به طور متوسط در هفته‌های اخیر در نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ایالت‌ها و در سطح ملی همزمان با چالش‌های دولت ترامپ برای مهار کرونا و پاسخ به خواسته عمومی برای مقابله با خشونت پلیس و نژادپرستی نظام‌مند افزایش یافته است.
درک چنین خطری بعد از اعتراض‌های گسترده در آمریکا به مرگ یک شهروند سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست، ترامپ را به تازگی وادار کرد فرمان اجرایی اصلاح نیرو‌های پلیس را امضا کند.
این فرمان اجرایی با هدف بهبود عملکرد پلیس طراحی شده و بخشی از آن به ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به سوءرفتار پلیس و خشونت این نیرو علیه مظنونان مربوط می‌شود.
حمایت بسکتبالیست‌های امریکا از جنبش ضدنژادپرستی
بسکتبالیست‌های آمریکایی در آغاز مسابقات ان بی‌ای در حمایت از جنبش ضدنژادپرستی زانو زدند.
درخواست سیاه پوستان آمریکا از حزب دموکرات
یکی از بنیانگذاران جنبش موسوم به "جان سیاه پوستان مهم است" از حزب دموکرات آمریکا درخواست کرد اقدامات خود را برای حمایت از سیاه پوستان این کشور افزایش دهد.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
ادامه اعتراضات در آمریکا
در ادامه اعتراضات در پورتلند و دیگر شهر‌های آمریکا، فعالان حقوق بشر از خشونت پلیس فدرال از جمله استفاده از سلاح لیرزی علیه معترضان ابراز نگرانی کردند.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
سایه بحران اقتصادی بر انتخابات آمریکا
مشکلات اقتصادی در ایالت‌های کلیدی آمریکا نشان می‌دهد که جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ وضع بهتری در برخی از ایالت‌ها از جمله آیووا، ویسکانسین و میشیگان پیدا کرده است.
نشریه «استورم لیک» که در ایالت آیووا منتشر می‌شود در گزارشی با اشاره به وضع بد اقتصادی کارگران و بخشی از کشاورزان در ایالت‌های مرکزی آمریکا نوشت: حتی قبل از اینکه بیماری کووید-۱۹ از ماه مارس همه جا را به تعطیلی بکشاند، مردم از میلواکی ویسکانسین تا موسکگون میشیگان نگران وضع آینده بودند.
جنگ‌های تجاری با چین، مکزیک، کانادا و اروپا بر قیمت تولید فولاد و قیمت سویا تاثیر بدی گذاشته بود و کارگران ماشین‌آلات کشاورزی شرکت "جان دیر" در دونپرت آیووا با کاهش و توقف تولید روبرو شده بودند. همچنین کارخانه‌های تولید اتانول، کارگران خود را اخراج کرده بودند.
کشاورزان در منطقه سوو در شمال غربی آیووا، جایی که ترامپ ۹۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود، می‌گویند دوباره به وی رای نخواهند داد، زیرا که آن‌ها به دلیل کاهش تولید اتانول که از فراورد‌های جانبی ذرت است و برای سوخت خودرو استفاده می‌شود، دچار زیان شده‌اند.
به دلیل ویروس کرونا قیمت ذرت از ژانویه به این سو، ۱۹ درصد سقوط کرده است. وضعیت تولیدی گوشت و کشتارگاه‌ها بحرانی است و ۶۰ درصد از کارگران کشتارگاه‌ها کرونا گرفته‌اند. وضعیت دامداری‌ها نیز از قبل خراب‌تر شده است و اخباری که درباره خودکشی دامدار‌ها به دلیل ورشکستگی در گوشه و کنار منتشر می‌شود، نشان‌دهنده وضع وخیم دامداری‌هاست.
پیش‌بینی می شود که ترامپ جایگاه شکننده‌ای در بیشتر مناطق آمریکا دارد و بایدن می‌تواند برنده این ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر شود. آرای کشاورزان و اقشار کارگری در میشیگان، ویسکانسین و آیووا می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت ترامپ در ماه نوامبر داشته باشد.
درخواست ۵۴ میلیون آمریکایی برای استفاده از مزایای بیکاری
۵۴ میلیون آمریکایی طی ۱۹ هفته درخواست استفاده از مزایای بی کاری کرده اند.
در این زمینه کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با شبکه «سی سی تی ویِ» چین، تأکید کرد علاوه بر افزایش شدید شمار بیکاران در آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا، نابرابری‌های مربوط به ثروت‌ها و درآمد‌های افرادِ مختلف در این کشور نیز به شدت افزایش یافته است.
رکود بی سابقه اقتصادی در آمریکا
رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا حدود ۳۳ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش از زمان ثبت داده‌های اقتصادی در این کشور از سال ۱۹۴۷ میلادی است.
اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد بیشترین رکود از زمان ”رکود بزرگ“ در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ قرن گذشته بود.
برنی سندرز: اقتصاد آمریکا در حال غرق شدن است
سناتور مشهور آمریکایی: ۳۰ میلیون کارگر در آمریکا در معرض از دست دادن امکان تمدید مزایای بیکاری شان هستند.
برنی سندرز، سناتور آمریکایی در حساب توئیتری خود نوشت: اقتصاد در حال غرق شدن است و ۳۰ میلیون کارگر در معرض از دست دادن امکان تمدید مزایای بیکاری شان هستند. مجلس (نمایندگان) تکلیف خود را انجام داده است. روسای حزب جمهوری خواه در مجلس سنا باید اقدام کنند.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است
نشریه فارن افرز، گزارشی به قلم سیمون تیلفورد تحت عنوان " زمان آن فرا رسیده تا استیلای دلار پایان یابد" را منتشر کرد.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
جان بولتن:ترامپ فردی معامله گر است
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاست‌هایی اصولی را در پیش نمی‌گیرد، بلکه سیاست هایش مبتنی بر معامله است.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید
بحران‌های مختلف انتخابات آمریکا را غیرعادی کرده است
همه گیری ویروس کرونا در جهان، تظاهرات گسترده آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی و بحران اقتصادی بی سابقه، مبارزات انتخاباتی در آمریکا را غیرعادی کرده است.
(95 روز) شدت گرفتن رقابت‌ها بر سر ورود به کاخ سفید

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی